کد خبر: ۸۰۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۳۱۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره رشته‌های حذف شده از دانشگاه‌ها گفت: برخی از رشته‌های ما کم طرفدار هستند و در مقطع ارشد و دکتری تعداد کمی از دانشجویان را مورد پذیرش قرار می‌دهند که بر این اساس این رشته‌ها حذف شده‌اند زیرا بازار شغلی مناسبی برایشان وجود نداشته است.
رشته‌هایی که بازار شغلی مناسبی ندارند حذف می‌شوند

وزیر علوم از حذف برخی از رشته‌ها به دلیل تقاضای کم در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و نداشتن بازار کار خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، منصور غلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای آنکه بتوانیم برنامه‌های وزارت علوم را در کنار ساماندهی پژوهش‌ها پیش ببریم باید از نظر و ایده صاحبان اندیشه و دانشگاهیان بهره ببریم.

او با بیان اینکه وزارت علوم سعی می‌کند تا موضوعات و چالش‌های پیش روی کشور را برطرف کند، گفت: سال گذشته به کمک دانشگاهیان چندین برنامه متعدد در حوزه ساماندهی ریزگردها، مسائل و موضوعات مربوط به زلزله و خشکسالی دریاچه ارومیه مطرح شد و امسال هم با توجه به سیل اخیری که در کشور به وقوع پیوسته است گروه‌های علمی دانشگاهی وارد عمل شده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره رشته‌های حذف شده از دانشگاه‌ها بیان کرد: برخی از رشته‌های ما کم طرفدار هستند و در مقطع ارشد و دکتری تعداد کمی از دانشجویان را مورد پذیرش قرار می‌دهند که بر این اساس این رشته‌ها حذف شده‌اند زیرا بازار شغلی مناسبی برایشان وجود نداشته است.

غلامی گفت: البته وزارت علوم تلاش دارد تا تمام رشته‌های دانشگاهی همچنان تدریس شوند اما باید توجهی هم به بازار کار مناسب آنها داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: