کد خبر: ۸۰۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
تعداد بازدید: ۲۸۵
شاهین بیانی کاپیتان سابق استقلال معتقد است پرسپولیس در بازیهای آینده‌امتیاز از دست خواهد داد و استقلال باید تمام امتیازات ممکن را جمع کند تا‌شانس قهرمانی اش را افزایش دهد.
شاهین بیانی: آخر فصل شفاف بگویید رحمتی چکار کرد که نیمکت نشین شدبه گزارش خبرداغ، شاهین بیانی کاپیتان سابق استقلال معتقد است شکست در دربی برای آبی پوشان تهرانی گران تمام شد و‌شانس قهرمانی آن‌ها را کاهش داد اما هواداران همچنان امید دارند چرا که روی کاغذ هنوز شفر و شاگردانش‌شانس قهرمانی دارند و تا لحظه ای که‌شانس هست باید تلاش کنند چرا که او مطمئن است پرسپولیس در بازیهای آینده‌ امتیاز از دست خواهد داد و استقلال باید تمام امتیازات ممکن را جمع کند تا‌شانس قهرمانی اش را افزایش دهد.

 

استقلال در اصفهان سپاهان را شکست داد. در مورد این بازی صحبت می‌کنید؟

بازیهای استقلال و سپاهان در گذشته هم خوب، تماشایی و پر گل می‌شد اما حساسیت جدول باعث شده بود دو تیم محتاط‌تر کار کنند. مساوی در این بازی نمی‌توانست به استقلال کمک کند که جزو مدعیان باشد و باید می‌برد تا روی کاغذ‌شانس قهرمانی داشته باشد. من بعد از این برد افسوس خوردم به خاطر دربی چون می‌توانستیم بازنده نباشیم و اگر مساوی می‌کردیم شرایط خیلی بهتری داشتیم و اگر دربی را می‌بردیم که عالی می‌شد و مقابل سایپا هم امتیاز نمی‌دادیم اما این‌ها زیبایی‌های فوتبال است. همین که هوادار استقلال به قهرمانی فکر می‌کند خیلی خوب است هر چند که استقلال برای قهرمانی‌شانس کمتری نسبت به پرسپولیس دارد اما بازیهای استقلال راحت‌تر از پرسپولیس است. البته در هفته‌های آخر بازی راحت نداریم اما کار استقلال در این هفته‌ها راحت‌تر از پرسپولیس است.

 

سپاهان را در این دیدار چطور تیمی دیدید؟

قبل از بازی هم گفته بودم که‌امیدوارم این دیدار مساوی نشود تا یک تیم‌شانس قهرمانی داشته باشد. سپاهان هم تیم خوبی است اما حساسیت باعث شده بود که مثل بازی‌های نباشد. سپاهان هم می‌توانست پیروز این بازی باشد و دنبال برد خانگی بود اما یک مقدار‌شانس هم در فوتبال دخیل است که این‌شانس همراه استقلال در این بازی بود.

 

فکر می‌کنید حق استقلال برد بود؟

همه فکر می‌کردند بازی به سمت پیش می‌رود که مساوی تمام شود و اگر عادلانه صحبت کنیم مساوی عادلانه‌تر بود اما مساوی به درد کسی نمی‌خورد و به نفع پرسپولیس می‌شد. هواداران استقلال چند سالی هست که جام نگرفته‌اند و تشنه جام هستند که حق مسلم‌شان هم هست و اگر دربی را می‌بردیم‌شانس اول قهرمانی بودیم اما الان درصد کمتری‌شانس داریم و به نظر من همین که مدعی هستیم برای هوادار خوب است چون هموز امید دارند.

 

هر چند استقلال روی کاغذ هنوز‌شانس قهرمانی دارد اما فکر می‌کنید پرسپولیس کوتاه بیاید و از جام دست بکشد؟

پرسپولیس‌شانس بیشتری دارد چون امتیازات بیشتری دارد اما در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. پرسپولیس همه چیز دست خودش است اما استقلال باید منتظر باشد و ببیند پرسپولیس چکار می‌کند و این مساله کار را سخت می‌کند چون همه چیز به پرسپولیس بستگی دارد اما مطمئن باشید پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهد و استقلال در این چند بازی برای قهرمانی نباید امتیاز از دست بدهد.استقلال‌شانس قهرمانی دارد اما پرسپولیس به جام نزدیک‌تر است.

 

چه تصوری از بازی استقلال و ماشین سازی دارید؟

مساله مهم این است که بچه‌های استقلال الان شرایط را درک کرده‌اند و همین مساله بهترین نقطه‌امید تیم است. امیدوارم مصدومان تیم مثل وریا زودتر برگردند چون غیبت آن‌ها هم در لیگ و هم در آسیا به تیم لطمه می‌زند و امیدوارم سریعتر برگردند تا دیگر لطمه نخوریم. ماشین سازی هم جزو تیم هایی است که همیشه برای بقا و ماندن در لیگ برتر بازی می‌کند و فکر نمی‌کنم استقلال مقابل آن‌ها مشکلی داشته باشد. البته ماشین سازی سخت بباز است اما فکر نمی‌کنم استقلال برای برد مشکلی داشته باشد و اگر روند طبیعی بازی طی شود مشکلی نداریم. الان فقط مشکل این است که پرسپولیس چه نتایجی می‌گیرد اما خودمان باید کارمان را درست انجام بدهیم.

 

اتفاقاتی که مهدی رحمتی در دربی انجام داد باعث شد که بعد از آن جایگاهش را در ترکیب ثابت تیم از دست بدهد و به نیمکت منتقل شود. در مورد اتفاقات پیرامون رحمتی و شرایطی که در حال حاضر دارد صحبت می‌کنید؟

رحمتی بازیکنی است که سالها برای استقلال زحمت کشیده و هواداران آن صحنه را از تلویزیون دیدند و فکر می‌کنند رحمتی پنالتی زن استقلال را در دربی عوض کرده است که الان جای بحث در مورد آن نیست. هواداران استقلال انتظار داشتند رحمتی کمک بیشتری به تیم بکند اما دلیل نیمکت نشینی اش این نیست بلکه ما حسینی را هم داریم که گلر خوبی است و سالها می‌تواند درون دروازه استقلال بایستد. الان وقت حاشیه سازی نیست و تنش درست نکنیم اما آخر فصل بررسی کنند که چه عواملی باعث شد این اتفاقات در دربی بیفتد چون دربی امسال فرق می‌کرد و اگر می‌بردیم‌شانس بیشتری برای قهرمانی داشتیم و هوادار هم این مساله را حس می‌کند. الان وقت پرداختن به این مسایل نیست و فقط از تیم حمایت کنیم و به بازیهای بعد فکر کنیم. امیدوارم بعد از اتمام لیگ باشگاه استقلال شفاف بگوید که چه‌اتفاقاتی در دربی افتاد و رحمتی نیمکت نشین شد. نه تنها رحمتی بلکه در مورد فرشید باقری هم بگویند که چرا از تیم کنار گذاشته شد چون هوادار دنبال شفافیت و واقعیت است.

 

با بردی که استقلال مقابل الهلال عربستان به دست آورد اوضاع تیم شفر را در لیگ قهرمانان آسیا چطور ارزیابی می‌کنید؟

بحث آسیا کاملا با لیگ ما متفاوت است. مطمئن باشید اگر استقلال از این گروه صعود کند کارش در مراحل بعد سخت‌تر می‌شود. جام گرفتن در لیگ برتر به مراتب راحت‌تر از آسیا است و استقلال در شروع مسابقات در آسیا همیشه مدعی بوده است اما الان نه استقلال آن شرایط را دارد و نه قهرمانی در آسیا اینقدر راحت است. پرسپولیس هم که پارسال تا فینال رفت دو تا بازیکن باید به تیمش تزریق می‌شد تا موفق شود که نشد. استقلال در شرایط طبیعی از گروهش در آسیا صعود می‌کند اما مراحل بعدی سخت‌تر می‌شود و باید تیم خیلی قوی و قدرتمند شود چون قهرمانی در آسیا خیلی سخت شده است.

 

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: