کد خبر: ۸۰۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
تعداد بازدید: ۲۷۴
نماینده مردم آق قلا در مجلس شورای تاکید کرد:دغدغه اصلی مردم تورم و گرانی است، آنان با سیلی صورت خود را سرخ نگاه می‌دارند.
مابه التفاوت درآمد حاصل از فروش ارز کجا رفت/ استمهال وام و بخشودگی مالیاتی برای مردم مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی نبی هزار جریبی با بیان اینکه در حال حاضر بحث اصلی کشور بحران سیلاب است که بسیاری از استان ها را درگیر کرده است، گفت: از مسئولان خواستیم با مقصران برخورد شود چرا که مردم به ما اعتماد کرده اند و وظیفه ما مطالبه حقوق آنها است.

نماینده مردم  آق قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دستور مقام معظم رهبری بعد از وقوع سیل استان گلستان، عنوان کرد: ایشان دستور کمک به سیل زدگان را دادند که همه ارگان ها وارد شده و عملیات خوبی انجام شد اما هماهنگی میان ادارات و ارگان ها برای کمک به مردم وجود نداشت که همین هزینه ها را افزایش می داد و بسیاری از مناطق از دریافت کمک باز ماندند.

وی ادامه داد: همچنین باید از حضرت آیت الله خامنه ای تشکر کنم چرا که ایشان جهادگرانی که برای کمک به سیل زدگان گمیشان آمده و در سیلاب غرق شدند را شهید خدمت نام نهادند که از این رو شهید عبدالاحمد عبدالحسینی، شهید نازمحمد خالدی، شهید عبدالحسین نباتی، شهید سلیم صوفیانی، شهید بهزاد تاتاری، شهید تاج قلی جهانی به عنوان شهدای خدمت نام نهاده شده و به روح آنها درود می فرستیم که برای نجات جان مردم جان خود را از دست دادند.

هزارجریبی در ادامه با بیان اینکه در شرایط بعد از بحران قرار داریم، اظهار داشت: قوای سه گانه و تمامی دستگاه ها باید کمک کنند و به بررسی مشکلات و دغدغه مردم بپردازند چرا که مردم می گویند نکند سیلاب نیز مثل زلزله کرمانشاه شود که هنوز برخی از مردم در مناطق زلزله زده ساماندهی نشده اند لذا از دولت می خواهیم که برآورد خسارات واقعی باشد و کار صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بیشتر هموطنان آق قلایی از برادران و خواهران ترکمن اهل تسنن هستند که تسهیلات بانکی را به خاطر شرایط آن که می گویند ربا است قبول نمی کنند لذا باید فکر دیگری کرد. همچنین کشاورزی نابود شده است که بانک ها، بیمه و سازمان مالیات باید مهلت بدهند و استمهال وام و بخشودگی مالیاتی اعلام کنند چرا که اگر به تولیدکنندگان فشار وارد شود کارگران خود را اخراج می کنند که بیکاری مضاعف می شود.

وی افزود: در بخش حمایت از کشاورزان، گندمکاران، کلزاکاران و جوکاران باید توجه کرد چرا که آنها نمی توانند کشت دومی جز شالی جایگزین کنند پس دولت نباید آنها را جریمه کرد و باید حداقل یک سال گذشت کند.

هزارجریبی همچنین با تشکر از جهادگران و جوانانی که از استان های دیگر برای خدمت به سیل زدگان به استان گلستان آمدند، عنوان کرد: این خدمت قابل ستایش است.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم تورم و گرانی است، ابراز داشت: مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگاه می دارند، بازنشستگان مشکلاتی دارند که باعث نمی شود دولت از وظایف خود کوتاه بیاید همچنین اشتغال جوانان مشکل مهمی است که ساماندهی در این خصوص وجود ندارد و در این زمینه آمارسازی می شود.

وی ادامه داد: موضوع اصلی دیگر در کشور که مغفول واقع شده بحث شناور بودن قیمت ارز است که مشخص نیست این بی ثباتی تا کی ادامه خواهد داشت در حالی که دولت باید پاسخگو باشد که چه مافیایی وجود دارد که نمی گذارد این ثبات به وجود بیاید و باعث می شود آنهایی که فقیرند فقیرتر شده و ثروتمندان ثروتمند تر شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به روحانی خاطرنشان کرد: مابه التفاوت درآمد حاصل از فروش ارز کجا رفت؟ الان چند هفته است وزارت جهاد کشاورزی برای واردات بذر پنبه دنبال ارز است و بانک مرکزی همراهی نمی کند. کشاورز گلستانی منتظر کمک های شماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: