کد خبر: ۸۰۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۲۷۴
یک عضو کمیسیون اصل نود گفت: در موضوع سیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم ورود کرده‌اند اما کمیسیونی که بر اساس قانون می‌تواند موارد تخلف را تشخیص دهد و اعلام کند و اصلاح مسیرها را پیشنهاد دهد کمیسیون اصل نود است بر همین اساس : امروز همراه با گروهی از نمایندگان و همچنین کارشناسان کمیسیون اصل نود به شیراز خواهیم رفت که علت وقوع سیل را بررسی کنیم.
فرهاد تجری: سفر امروز اعضای کمیسیون اصل نود به شیراز برای بررسی علل وقوع سیل

به گزارش خبرداغ ، فرهاد تجری در گفت‌و‌گو با  ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا در کمیسیون اصل نود مجلس پرونده‌ای جهت بررسی وقوع سیلاب‌های گسترده در کشور تشکیل شده یا خیر؟، گفت: پرونده‌ای راجع به سیل در کمیسیون اصل نود مطرح است که به صورت مصداقی بحث سیل در شیراز را مورد نظر دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اعضای کمیسیون اصل نود هم همانند دیگر نمایندگان جهت بررسی علل وقوع سیل به مناطق سیل‌زده سفر خواهند کرد؟، گفت: امروز همراه با گروهی از نمایندگان و همچنین کارشناسان کمیسیون اصل نود به شیراز خواهیم رفت که علت وقوع سیل را بررسی کنیم.

این عضو کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم این بررسی‌ها را به سایر استان‌های سیل‌زده هم تعمیم دهیم. در این‌باره به هماهنگی‌هایی با رئیس مجلس نیاز است که از دوباره‌کاری‌ها و موازی‌ کاری‌ها جلوگیری شود.

تجری یادآور شد: الان در موضوع سیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم ورود کرده‌اند اما کمیسیونی که بر اساس قانون می‌تواند موارد تخلف را تشخیص دهد و اعلام کند و اصلاح مسیرها را پیشنهاد دهد، کمیسیون اصل نود است.

وی در پاسخ به این سوال که بررسی‌های کمیسیون اصل نود تا چه زمانی به طول خواهد انجامید، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در اسرع وقت بررسی‌ها را انجام دهیم اما این سیل مناطق زیادی را در بر گرفته و همچنان ادامه دارد.

تجری گفت: شاید جمع‌بندی کمیسیون اصل نود به بعد از فروکش کردم سیل‌ها بیانجامد. در فرایند بارش‌های مقطعی نمی‌توانیم جمع‌بندی منطبق بر واقع و اصلاح‌گرایانه‌ای داشته باشیم بلکه بایستی از این فضای احساسی خارج شویم و وقوع سیل را بر اساس نگاه فنی مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم هم تخلفات و هم موضوعات پیشگیرانه برای آینده را به صورت فنی ارائه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: