کد خبر: ۸۰۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۲۴۹
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای اسکان موقت سیل‌زد‌گان گرفته نشده است و در حال حاضر افرادی که واحدهای مسکونی آنها آسیب دیده است در اسکان اضطراری به سر می‌برند و در چادر هستند.
احتمال نشست برخی از واحدهای مسکونی پس از فروکش کردن آ‌ب وجود دارد/ اجازه نمی‌دهیم ساکنان واحدهای سیل‌زده را خطری تهدید کند

به گزارش خبرداغ، عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار داشت: طبق آخرین برآوردها در جریان وقوع سیل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که از بین آنها چیزی حدود ۵۷ هزار واحد تخریبی هستند و باید نوسازی شوند.

وی ادامه داد: مابقی واحدهای مسکونی آسیب جزئی دیدند که در دسته واحدهای تعمیری قرار می‌گیرند و تنها نیاز به مرمت دارند و به احداث دوباره واحد نیازی نیست.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته باید منتظر ماند تا در برخی از مناطق آب فروکش کند؛ چراکه احتمال نشست برخی از واحدهای مسکونی پس از فروکش کردن آ‌ب وجود دارد بنابراین آ‌ن واحدها هم باید تخریب و مجددا احداث شوند.

مهدیان با بیان اینکه در حال حاضر کارشناس‌های بنیاد مسکن در تمام مناطق سیل‌زده حضور دارند و اقدامات کارشناسی در حال انجام است، گفت: احتمال دارد در حین کارشناسی‌ها برخی از واحدهای تعمیری به واحدهای احداثی تبدیل شوند و از تسهیلات احداث استفاده کنند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن ادامه داد: به طور قطع بسیاری از این واحدها مقاومت لازم را ندارند و اجازه نمی‌دهیم ساکنان این واحدها را خطری تهدید کند و به سرعت واحدها را تخلیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بازسازی در تمام استان‌های سیل‌زده آغاز شده است، گفت: هنوز آب در برخی از مناطق فروکش نکرده است، پس از فروکش کردن آب در آن مناطق هم بازسازی و مرمت واحدهای مسکونی و معابر آغاز خواهد شد.

مهدیان از آغاز پرداخت تسهیلات بلاعوض خبر داد و گفت: در بسیاری از مناطق فونداسیون واحدهای جدید هم در حال احداث است و روند پرداخت تسهیلات شروع شده است.

وی درباره تعیین آخرین تصمیمات برای اسکان موقت خانوارهای سیل‌زده گفت: هنوز تصمیمی برای اسکان موقت سیل‌زد‌گان گرفته نشده است و در حال حاضر افرادی که واحدهای مسکونی آنها آسیب دیده است در اسکان اضطراری به سر می‌برند و در چادر هستند احتمالا تا دو ماه اسکان اضطراری به طول می‌انجامد.

مهدیان گفت: هنوز درباره اسکان موقت تصمیمی نگرفتیم و مشخص نیست نیازی به تامین کانکس وجود دارد یا خیر اما اسکان موقت هم چیزی حدود ۵ الی ۶ ماه به طول می‌انجامد.

وی تاکید کرد: احتمالا برای اسکان موقت کمک‌هایی در پرداخت اجاره به سیل‌زدگان ارائه شود و بحث اسکان در کانکس مطرح نباشد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که سند مالکیت ندارند می‌توانند از تسهیلات بلاعوض و تسهیلات ساخت برای واحدی که به صورت غیرمجاز ساخته شده و پس از سیل دچار آسیب شده است استفاده کنند، گفت: هنوز تصمیم قطعی برای این افراد با این شرایط گرفته نشده است اما آنچه که قطعی است اجازه ساخت و ساز مجدد در حریم رودخانه‌ها و محدوده‌های آسیب‌پذیر را نمی‌دهیم و تمام این واحدهای آسیب دیده در این محدوده در مکان دیگری ساخته خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: