کد خبر: ۸۰۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۵۲
یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص کمک‌های بشردوستانه به کشورمان عنوان کرد: کمک‌های بشردوستانه همسایگان هنگام حوداث طبیعی است مغایر با توانمندی‌های ما نیست.همانگونه که اگر در کشور عراق مسئله‌ای باشد، ما ورود می‌کنیم، از سوی دیگر هرجا هم نیاز باشد این کشور به کمک می‌آید و معتقدم این ارتباطات باید توسعه پیدا کند.
علی گل مرادی: کمک‌های بشردوستانه همسایگان هنگام حوداث، مغایر با توانمندی‌های ما نیست/ اگر در عراق اتفاقی بیفتد، ما هم ورود می‌کنیم/ معتقدم این ارتباطات باید توسعه پیدا کندبه گزارش خبرداغ، علی گل مرادی در گفت‌وگو با ایلنا؛ درباره کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان کشورمان و انتقاد از اینکه برخی‌ عنوان می‌کنند هنگامی که ما خودمان در داخل نیروی انسانی داریم نباید نیازمند گروه‌هایی مانند حشدالشعبی باشیم، گفت: هنگامی که حوادث و بحران‌های بزرگ رخ می‌دهد معولا تعاملات بین کشورها در قالب کمک‌های بشر دوستانه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد:  نباید برای کمک‌های بشردوستانه که ممکن است از هر گوشه دنیا صورت گیرد، مزاحمت ایجاد کنیم و این  کمک‌ همسایگان هنگام حوادث مغایر با ظرفیت و توانمندی ما در داخل نیست.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم این‌که اگر کشوری قصد کمک دارد و ما بگویم خودمان داریم و نیازی به همراهی شما نیست، رفتار پسندیده‌ای انجام نداده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که کمک‌ها بیشتر شود میزان رفاه آسیب‌دیدگان در مناطق سیل‌زده هم افزایش پیدا می‌کند و این تعارضی با خدماتی که در داخل کشور انجام می‌شود، ندارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنین ارتباطی با کشورهای همسایه می‌تواند در ابعاد اقتصادی و امنیتی هم تاثیرگذار باشد، در واقع همگرایی را توسعه می‌دهد و به نحوی به نفع کشور است  بنابراین ایراد و اشکالی در این موضوع مشاهده نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه الحمدالله کمک‌های مردمی در داخل کشور به حدی بوده که دغدغه سیل‌زدگان را برطرف کند‌،‌ گفت: هنگامی که می‌گویم امکانات داخلی کفایت می‌کند با کمک از کشورهای همسایه  می‌توانیم سطح خدمات را افزایش دهیم.

گل‌مردادی خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌های داخلی به کار گرفته نمی‌شود به ضعف تشکیلاتی ما باز‌می‌گردد که باید با هماهنگی،‌ برنامه‌ریزی و جدیت برطرف شود.

نماینده مردم ماهشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان می‌شود ما زمانی با کشور عراق در جنگ بودیم و رژیم بعث تعداد زیادی از هموطنان ما را به شهادت رساند،‌ امروز نیازی به کمک این کشور نداریم،‌ عنوان کرد: عراق برادر و همسایه ما است در حال حاضر هم تعاملات و ارتباطات سیاسی و اقتصادی با این کشور داریم.

وی یادآور شد: در یک مقطعی کسی به عنوان حکمران عراق حضور داشت که در دامن استکبار جهانی بود و به همین سبب هم خسارت و لطمات زیادی به کشور ما زد، اما امروز به درک واصل شده است و رویکرد این کشور با ما با آن‌چه که در زمان جنگ وجود داشت، تغییر کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  عراق زمانی به کشور ما آسیب و خسارت‌هایی وارد کرد اما آن فردی که عامل همه این رفتارها بود، دیگر نیست و امروز مسئولان این کشور رویکرد سابق را ندارند و اتفاقا ارتباط و مراودات خوبی هم داریم این تحلیل‌ها و تفسیرها درست نیست.

وی ادامه داد: همانگونه که اگر در کشور عراق مسئله‌ای باشد، ما ورود می‌کنیم، از سوی دیگر هرجا هم نیاز باشد این کشور به کمک می‌آید و معتقدم این ارتباطات باید توسعه پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: