کد خبر: ۸۰۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۰۲
محمد هاشمی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما :
محمد هاشمی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما در واکنش به برخی انتصابات اخیر در صداوسیما به ویژه شبکه سه گفت: صدا و سیما رسانه شخصی و گروهی نیست. کسانی که می خواهند استفاده گروهی و شخصی بکنند از نظر امام صلاحیت حضور در صدا و سیما را ندارند.

محمد هاشمی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما در واکنش به برخی انتصابات اخیر در صداوسیما به ویژه شبکه سه گفت: صدا و سیما رسانه شخصی و گروهی نیست. کسانی که می خواهند استفاده گروهی و شخصی بکنند از نظر امام صلاحیت حضور در صدا و سیما را ندارند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، در دوره جدید ریاست سازمان صداوسیما، حضور علی فروغی به عنوان مدیر شبکه سه و شمار دیگری از مدیران نزدیک به جبهه پایداری در این رسانه، خبرساز شد. برخی رسانه ها اخیرا گزارش داده اند که محسن یزدی دبیر سابق سرویس فرهنگی یک خبرگزاری اصولگرا نیز قائم مقام شبکه سه شده و مهدی آذرپندار که در یک سایت اصولگرا فعالیت می‌کرد، هم مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه شده.

هاشمی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره انتصابات اخیر در شبکه سه سیما گفت: صداوسیما یک رسانه ملی است. حالا مدیران با هر گرایشی که در صداوسیما باشند.

او ادامه داد: امام یک فرمایشی در این باره دارند که همیشه می‌تواند ملاک عمل باشد.‌ می‌فرمودند حالا کسانی در چارچوب نظام هستند ممکن است نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی داشته و عضو احزاب و گروه‌های مختلفی باشند این فکر و اندیشه برای خودشان محترم است، اما نباید در برنامه‌های صداوسیما نظریات و عقاید گروه‌ها و احزاب اعمال شود. آنجا باید سیاست‌های نظام باشد، متعلق به مردم است و باید سیاست‌های کل نظام مطرح باشد. آموزنده باشد و بد آموزی نداشته باشد. صدا و سیما یک دانشگاه عمومی و سراسری است. باید ویژگی‌های دانشگاه و اعتدال و بی طرفی را رعایت کند.

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حالا یک مدیر ممکن است وابسته به جبهه اصولگرا باشد یا جبهه تندرو یا معتدل یا هر گرایش دیگری داشته باشد؛ چنین مسائلی شخصی اش است، اما مدیریت سازمان صداوسیما و شورای نظارت باید بر محتوا نظارت و در راستای فرمایش امام عمل کنند.

هاشمی گفت: صدا و سیما رسانه شخصی و گروهی نیست. کسانی که میخواهند استفاده گروهی و شخصی بکنند از نظر امام صلاحیت حضور در صدا و سیما را ندارند.

او با بیان اینکه من آقای فروغی (مدیر شبکه سه) را نمی‌شناسم و اصلا با ایشان آشنایی ندارم، درباره اینکه گفته می شود نسل جوان و تندروی اصولگرایان در حال تسلط بر شبکه سه و به طور کلی صداوسیما هستند، گفت: نمی‌دانم. من از درون سازمان اطلاع ندارم. آن اظهار نظری که کردم معیار‌هایی است که امام برای کارکنان و مدیران صدا و سیما تعیین فرمودند. اگر بخواهیم رسانه ملی در خدمت مردم باشد، نظرات امام همیشه باید جاری و ساری باشد، اگر هم غیر از این بخواهیم، آن بحث جداگانه‌ای است.

هاشمی درباره تبعات سپردن صداوسیما به یک جریان خاص سیاسی گفت: تبعاتش این است که صدا و سیما را از رسانه ملی به رسانه گروهی تبدیل می کند و خسارت آن این است که مردم دیگر به این رسانه اعتماد ندارند و به رسانه‌های دیگر مراجعه می‌کنند مخصوصا رسانه‌های خارجی؛ بنابراین وقتی که یک مخاطب برود سراغ آن شبکه‌ها طبعا به جای خودی‌ها، دیگران تغذیه اش می کنند.

رئیس اسبق صداوسیما ادامه داد: امروز تغذیه فرهنگی در جامعه بسیار مهم است. ما نباید این امکانی را که اکنون در کشور وجود دارد با سو مدیریت، و بدرفتاری از دست داده و مردم راه به طرف رسانه‌هایی که علیه انقلاب و نظام هستند، هل بدهیم. خسارت این کار خسارت بالایی است.

هاشمی با اشاره به تاکید رهبری بر بحث تهاجم فرهنگی گفت: اگر این موضوع اتفاق بیفتد ما خودمان مردم را به طرف مهاجمین هل می‌دهیم که هرچه می‌خواهند به جوان‌های ما، تلقین و تفهیم کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: