کد خبر: ۸۰۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۶۸
عصر امروز انجام شد؛
عصر امروز سفیر سوریه در تهران با دبیر ستاد حقوق بشر دیدار و در مورد توطئه جدید رژیم صهیونیستی با پشتیبانی دولت آمریکا در ادعای الحاق بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی و ضرورت مقابله با این توطئه در ابعاد مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
دیدار جواد لاریجانی با سفیر سوریه درباره موضوع‌بندی‌های جولان

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه ارتفاعات جولان به حول و قوه الهی همانند جنوب لبنان با استراتژی مقاومت آزاد خواهد شد، گفت در عین حال باید کشورهای اسلامی و البته همه کشورهای طرفدار حقوق بشر و کرامت انسانی در مقابل این توطئه ایستادگی کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اقدام اسرائیل و موضع دولت متجاوز آمریکا نه تنها مغایرت صریح با مجموعه‌‌ای از مقررات بین‌‌‌الملل دارد بلکه از لحاظ معیارهای حقوق بشری که دول غربی خود را پرچمدار آن می‌‌‌دانند نیز امری بشدت مردود است.

دبیر ستاد حقوق بشر با ابراز نگرانی از اینکه با الحاق جولان به رژیم صهیونیستی هزاران نفر از ساکنان سوری این منطقه تحت فشارهای وسیع صهیونیستی جهت پذیرش هویت جعلی این رژیم آنهم به نحو تضعیف شده همراه با محرومیت‌‌های وسیع قرار گرفته اند، اظهار داشت که چنین اقدامی بر اساس معیارهای بین المللی  حتی با مهاجرین هم صورت نمی‌‌‌پذیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد که این یک تهدید بزرگ برای حقوق هزاران نفر از ساکنان منطقه جولان بوده و نباید اجازه دهیم که متجاوز جایزه بگیرد.

لاریجانی ابراز امیداری کرد که با همکاری دولت سوریه و سایر کشورهای اسلامی، تحرکات وسیعی در برابر این توطئه صهیونیستی – آمریکایی انجام دهیم.

عدنان محمود، سفیر سوریه نیز ضمن اهدای سلام‌‌های گرم خود و تشکر ویژه از مقام معظم رهبری به علت راهنمایی و روشنگری در شرایط سخت و حمایت‌‌های بی‌‌دریغ ملت ایران که رمز پیروزی سوریه بر علیه توطئه تروریستی داعش بود، تشکر و تصریح کرد: به نظر ما تروریست اعلام کردن نهاد مبارکی مانند سپاه بخشی از استراتژی کلان آمریکایی‌ها در تخاصم با محور مقاومت است و همچنین بیانگر نهایت خشم آنها از شکست بزرگ در منطقه است.

در این ملاقات همچنین زمینه‌‌های همکاری وسیع در حوزه علوم و فنون جدید و سایر مسائل بین‌‌المللی مورد تاکید قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: