کد خبر: ۸۰۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۱۷۰
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: کشور همچنان در شرایط خشکسالی قرار دارد و هنوز زمان ترسالی فرا نرسیده است. سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنیه) پارلمان، اظهار داشت: طی سال‌های ۹۷ تا ۹۸ کل بارش کشور ۴ میلیمتر بوده که در سال ۹۸، ۲۲ درصد افزایش یافته است.
هواشناسی: هنوز زمان ترسالی فرا نرسیده / همچنان در خشکسالی هستیم / این بارش‌ها، به خاطر تغییر اقلیم است

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: کشور همچنان در شرایط خشکسالی قرار دارد و هنوز زمان ترسالی فرا نرسیده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنیه) پارلمان، اظهار داشت: طی سال‌های ۹۷ تا ۹۸ کل بارش کشور ۴ میلیمتر بوده که در سال ۹۸، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: کشور همچنان در شرایط خشکسالی قرار دارد و هنوز زمان ترسالی فرا نرسیده و دلیل این بارش‌ها، تغییر اقلیمی است.

رئیس سازمان هواشناسی در حال ارائه گزارشی از میزان بارش‌ها در سال ۹۸ بود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به ضیق وقت، پاسخ دهید که آیا سازمان هواشناسی از قبل سیلاب‌ها را پیش بینی کرد و این پیش بینی را به چه سازمانی ارائه داده بود؟

تاجبخش گفت: اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی در رخدادها به صورت جدی صادر می‌شود، بر اساس زمانبندی ۷۲ ساعت قبل از رخدادها اطلاعیه و ۴۸ ساعت قبل از آن اخطاریه داده می‌شود.

تاجبخش در ادامه عنوان کرد: در مجموع از ابتدای سال ۹۸، ۱۵۰ اطلاعیه و ۹۰ اخطاریه صادر شده اما پیش بینی سیلاب‌ها نیازمند همکاری مجلس و دولت است.

وی اظهار داشت: پیش بینی میان مدت ۱۵ روزه است که ما توانایی آن را داریم اما زمانی که به رخدادها نزدیک می شویم، پیش بینی‌ها دقیق‌تر است. معمولاً در فصل بهار با توجه به تغییر شرایط جوی امکان پیش بینی میان مدت وجود ندارد. ما برای بارش‌ها معمولاً این کار را انجام نمی‌دهیم.

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: ۷۲ ساعت قبل از سیلاب سال ۹۸ اطلاعیه صادر شده بود و ۴۸ ساعت قبل نیز اخطاریه‌های لازم صادر شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: