کد خبر: ۸۰۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: ۳۱۹
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وزیر نیرو در خصوص نرمال بودن شرایط بارش کشور در ماه‌های اسفند،‌ فروردین و اردیبشهت گفت: پیش بینی این سازمان دقیق نبوده است.
رضا اردکانیان: پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌داد بارش‌ها در اسفند، فروردین و اردیبهشت نرمال است/ بیش از ۴۰ تالاب کشور بین ۴۰ تا ۶۰ درصد سیراب شدند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان امروز در صحن علنی مجلس با اشاره به وقوع سیل در کشور گفت: ما باید سعی کنیم به مدد دانش، اطلاعات و تجربیات موجود، خسارات سیل را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: آنچه در ۳ هفته گذشته رخ داد، ترکیب شدت بارش‌ها، طولانی‌مدت بودن بارش‌ها و وسعت بارش‌ها بوده است. ۲۳ استان کشور درگیر سیل شده‌ است. بارش‌های ۲ هفته اول فروردین امسال ۱۹ برابر پارسال بوده است.

وزیر نیرو ادامه داد: ما کشور خشک و نیمه‌خشکی داریم و ممکن است خشکسالی‌ها و ترسالی‌های شدیدی داشته باشیم و باید آمادگی این را داشته باشیم که در زمان ترسالی‌ها، حداکثر استفاده را از سیلاب‌ها داشته باشیم. در این مدت بیش از ۴۰ تالاب کشور بین ۴۰ تا ۶۰ درصد سیراب شدند و نیاز سدهای آبی کشور برطرف شد.

اردکانیان گفت: سازمان هواشناسی ما باید تجهیز شود. پیش‌بینی سازمان هواشناسی هر ۳ ماه صورت گرفته است و آخرین پیش‌بینی که ۲۹ بهمن انجام شد گفته بود که در ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت شرایط بارش‌ها نرمال است. ۲ روز پیش از وقوع سیل هشدار دادند، با اخطار دادن تنها در این مدت هم فقط می‌توان اقدامات سریع انجام داد.

وی در پاسخ به سوال علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده دارد، مبنی بر اینکه شما پس از پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی چه اقداماتی انجام دادید، گفت: سازمان هواشناسی برای بارش‌ها پیش‌بینی نرمالی را گزارش داده بود و ما مدیریت مخازن را در این مدت انجام دادیم.

علی لاریجانی نیز در پاسخ گفت: پس پیش‌بینی آنها دقیق نبوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: