کد خبر: ۸۰۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۲۶۲
رئیس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی وضعیت هوا متکی بر اصل عدم قطعیت است، اما معمولا اطلاعیه‌ها را ۷۲ ساعت قبل از وقوع پدیده و اخطاریه‌ها را ۴۸ ساعت پیش از وقوع پدیده صادر می‌کنیم.
اطلاعیه‌ها را ۷۲ ساعت و اخطاریه‌ها را ۴۸ ساعت پیش از وقوع سیل صادر می‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، جمعی از مسئولان کشور امروز جهت ارائه گزارش از چرایی ایجاد سیلاب در کشور و همچنین درباره اقدامات انجام شده برای سیل‌زدگان در صحن مجلس حضور یافتند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با ارائه گزارش‌هایی درباره میزان بارش‌ها طی سال گذشته عنوان کرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین سه سامانه فعال جوی در کشور فعالیت داشته است.

وی تاکید کرد: مجموع بارش‌ها طی سال ۹۷ به میزان ۲۰۴ میلی متر بوده است که ۲۷ درصد نسبت به بلندمدت افزایش داشته است. بنابراین کشور تحت تاثیر خشکسالی است و وارد ترسالی نشده‌ایم و این شرایط هم ناشی از تغییر اقلیم است. این بارش‌ها تا پایان فروردین در کشور قابل ملاحظه خواهد بود.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت خطاب به رئیس سازمان هواشناسی گفت: این آمارها قبلا هم ارائه شده است، شما بفرمایید که آیا پیش بینی‌های خود را پیش از قوع سیل به دستگاه‌ها و مسئولان ارائه داده بودید یا خیر؟

رئیس سازمان هواشناسی کشور هم گفت: پیش‌بینی وضعیت هوا متکی بر اصل عدم قطعیت است، اما معمولا اطلاعیه‌ها را ۷۲ ساعت قبل از وقوع پدیده و اخطاریه‌ها را ۴۸ ساعت پیش از وقوع پدیده صادر می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر لاریجانی مبنی بر اینکه توان پیش بینی میان‌مدت را هم دارید یا خیر گفت: تا ۱۵ روز می‌توانیم پیش‌بینی کنیم اما قطعیت ندارد در نتیجه هرچه از زمان وقوع دورتر می‌شویم صحت پیش‌بینی‌ها کاهش پیدا می‌کند. ما برای بارش‌ها از ۱۵ روز قبل اعلام نکرده بودیم. اما ۷۲ ساعت قبل و ۴۸ ساعت قبل از وقوع پدیده اطلاعیه و اخطاریه‌ها را صادر کرده بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: