کد خبر: ۸۰۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۶۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یخ گذاشتن روی سوختگی فرد موجب عمق بیشتر سوختگی می‌شود
در محل سوختگی یخ نگذاریدمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یخ گذاشتن روی سوختگی فرد موجب عمق بیشتر سوختگی می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین،دکتر عباس پزشکی اظهار کرد: در مواقع سوختگی به هیچ عنوان از مواد غیربهداشتی روی محل سوختگی استفاده نشود.

وی با اشاره به نکات ایمنی هنگام وقوع آتش‌سوزی اضافه کرد: حفظ آرامش و امنیت در صحنه بسیار مهم است و افراد در چنین مواردی باید خونسردی خود را حفظ و یا با ۱۱۵-۱۲۵ تماس بگیرند.

پزشکی گفت: افراد با رعایت جوانب احتیاط اقدام به خاموش کردن فرد کنند و به هیچ وجه در ساختمان آتش گرفته وارد نشوید مگر اینکه مهارت داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ساختمان‌های دچار حریق شده فردبه اتاقی برود که دارای پنجره است و پتو یا فرش را به گونه‌ای قرار دهید که مشکلات تنفسی برای فرد ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: افراد از دست زدن و حرکت دادن ظرف مشتعل خودداری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی(medical) لرستان گفت: ضرورت دارد افراد دچار حادثه را به محلی دور از محل حادثه ببرید و مصدوم را با رعایت تمام جوانب ایمنی، لباس آتش گرفته‌اش را با پتو خاموش کنید و چنانچه لباس فرد قابلیت جدا شدن داشت را با قیچی از تن فرد جدا و اگر لباس به بدن فرد چسبیده باشد از جدا کردن لباس اجتناب شود و به حدود سوختگی دست زده نشود.

پزشکی تصریح کرد: سوختگی دارای سه درجه است، درجه یک، دو و سه، سوختگی درجه دو به لایه‌های عمیق‌تر نفوذ می‌کند و تاول می‌زند و سوختگی درجه سه کل عضو سوخته و مانند یک چرم قهوه‌ای می‌شود.

وی بیان کرد: درد شدید مربوط به سوختگی نوع است و کمترین درد در سوختگی نوع ۳ است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: ناحیه سوخته را با آب سرد بین دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه و با آب ولرم ۲۰ درجه شستشو داده شود چون فرد مصدوم بر اثر سوختگی دچار افت فشار و قند می‌شود چنانچه با آب سرد شستشو داده شود منجر به شوک و ایست قلبی فرد می‌شود.

پزشکی بیان کرد: یخ گذاشتن روی سوختگی(Burn) فرد موجب می‌شود عمق سوختگی بیشتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در مواردی که فرد دچار سوختگی شیمیایی می‌شود، شستشو با آب ولرم بهترین کار ممکن است، افزود: در سوختگی‌های شیمیایی، شستشوی چشم از یک طرف آب وارد و از طرف دیگر خارج شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: