کد خبر: ۸۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
تعداد بازدید: ۲۷۲
بارش شدید باران و وقوع سیل در دو روز گذشته در چین به مرگ دست‌کم 10 نفر در شهر شنژن در جنوب این کشور منجر شد.
سیل در چین 10 کشته بر جای گذاشتبارش شدید باران و وقوع سیل در دو روز گذشته در چین به مرگ دست‌کم 10 نفر در شهر شنژن در جنوب این کشور منجر شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، مقامات این کشور روز شنبه اعلام کردند جستجو برای یافتن یک نفر دیگر که مفقود شده است نیز ادامه دارد.
بارش شدید باران از پنجشنبه شب در مناطق جنوبی چین باعث ایجاد طوفان و سیل و همچنین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها شد به طوری در بسیاری از بخش های این منطقه مانند لوخو و فوتیان خسارت زیادی به روستائیان و کشاورزان وارد شده است.
داده های اداره هواشناسی شنزن نشان داد که میانگین بارندگی در سه ساعت اول شب پنجشنبه در منطقه لوخو به 65 میلی متر رسیده است.
مردم نواحی جنوبی چین هرساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی دارند.
شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته، جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین در سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.
سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صدها نفر جان خود را از دست دادند.
در سال 2014 هم بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.
توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: