کد خبر: ۸۰۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
تعداد بازدید: ۲۲۹
اقدامات سرکوب‌گرایانه رژیم آل سعود همچنان ادامه دارد و مقامات این کشور طی روزهای گذشته در موج جدیدی از بازداشت‌ها ۱۴ تن را بازداشت کردند.
موج جدید بازداشت فعالان در عربستانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا: اقدامات سرکوب‌گرایانه رژیم آل سعود همچنان ادامه دارد و مقامات این کشور طی روزهای گذشته در موج جدیدی از بازداشت‌ها ۱۴ تن را بازداشت کردند.

منابع نزدیک به خبرگزاری رویترز اعلام کردند، با وجود اینکه ریاض به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی و محاکمه زنان فعال حقوق بشری با انتقادهای شدید بین‌المللی روبروست، تعداد سعودی‌هایی که طی روزهای گذشته در موج جدیدی از بازداشت‌ها دستگیر شدند، به ۱۴ تن افزایش یافت.

این بازداشت‌ها اواخر هفته گذشته با دستگیری هشت تن از جمله دو فرد دارای تابعیت آمریکایی و عربستانی آغاز شد. همچنین تعدادی از نویسندگان و دانشگاهیانی بازداشت شدند که از فعالان برجسته نیستند اما حمایت خود را از حقوق زنان و اصلاحات دیگر اعلام کرده‌اند.

بنابر این گزارش، ۱۱ زن که در کمپین حق رانندگی و پایان دادن به نظام مرد سالاری شرکت داشتند، محاکمه می‌شوند. سه تن از آنها به صورت موقت آزاد شده‌اند اما ما بقی طی هفته آتی در دادگاه حاضر خواهند شد.

همچنین سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند، اکثر بازداشت شدگان از میان مردان هستند، اما در میان آنها دو زن نیز دیده می‌شود که یکی از آنها باردار است.

یک صفحه رسمی تحت عنوان "بازداشتی‌های عقیدتی" در توئیتر نوشت، بازداشت نویسنده خدیجه الحربی که ماه‌های آخر دوره بارداری خود را سپری می‌کند و احتمال دارد به زودی داخل زندان وضع حمل کند، تاکیدی بر خبری است که پنج ماه پیش حساب توئیتر مذکور پیرامون وجود ده‌ها کودک شیرخواره یک یا دو ساله داخل زندان‌های عربستان منتشر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: