کد خبر: ۸۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۳۵۴
سرلشکر صفوی:
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در واکنش به قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این اقدام آمریکا در نتیجه شکست آمریکا از نیروی قدس سپاه در صحنه سوریه و عراق و از بین رفتن تروریستهای داعشی است و ملت های اسلامی در سراسر جهان به سپاه پاسداران علاقمند هستندو ملت بزرگ ایران قدرشناس و حامی فداکاریهای فرزندانشان در سپاه و بسیج و نیروهای مسلح می باشند.
بیانیه ترامپ یک شکست راهبردی را نصیب واشنگتن خواهد کرد/ اگر آمریکایی‌ها غلطی کنند قدرتمندانه پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،  سردار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع محققان ،پژوهشگران و کارکنان مرکز اسناد و تحقیقات سپاه و بمناسبت روز پاسدار به ایراد سخنرانی پرداخت و با ارائه تحلیل کوتاه از روندهای استراتژیک قدرت جهانی، منطقه غرب آسیا و ملی تا سال ۱۴۱۴شمسی(۲۰۳۵ میلادی) گفت: جهان کنونی با سرعت بالا به سوی جهان سال ۱۴۱۴شمسی(۲۰۳۵ میلادی) در حال تغییر و تحول است، هیچ کشور و یا دولتی مثل ایالات متحده آمریکا تنها ابرقدرت جهان نخواهد بود. جهان از نظر قدرت تا سال ۱۴۱۴ به سمت چند قطبی شدن قدرت، چندجانبه گرایی و سیالیت و ناپایداری قدرت در غرب( که از سال ۱۷۵۰ شروع شده بود) در حرکتی معکوس به سمت شرق عالم بازخواهد گشت و به حول و قوه الهی قدرت آسیایی و قدرت جهان اسلام شکل خواهد گرفت و مبنای این تغییر اقتصاد و فرهنگ خواهد بود.

وی افزود: آمریکا و غرب با سه مسئله بزرگ که به آن شکاف ها و یا گسل های ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی و ژئوکالچر نام می نهند مواجه خواهند شد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تبیین گسل آمریکا و غرب با جهان اسلام با ماهیت ژئوکالچر(فرهنگی و تمدنی) گفت: آمریکائی ها با یک مشکل بزرگ که دارای ماهیت فرهنگی و تمدنی است روبرو هستند و این مشکل با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد. آمریکا و غرب مرکب از دولت های آمریکا و اروپایی، پس از پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و دفاع مقدس و فروپاشی تفکر کمونیستی و اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ میلادی ، در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی غرب که یک تفکر مادی است بزرگترین رقیب خطرناک را تفکر اسلام ناب محمدی و بیداری سیاسی ملت های اسلامی احساس کردند ، این تفکر تحت تأثیر افکار حضرت امام(ره) و شکل گیری حکومت مردم سالار دینی منبعث از انقلاب اسلامی و رهبری ۳۰ ساله مقام معظم رهبری پس از امام (ره) که الهام بخش ملت های اسلامی و غیر اسلامی است، می باشد.

وی افزود: آنها بخوبی دریافتند که اسلام عربستان سعودی و تفکر وهابیت که یک فرقه سیاسی گمراه و خارج از مذاهب حنفی ، مالکی، شافعی و شیعه است نمی تواند برای ملت های اسلامی الگو قرار گیرد .

وی ادامه داد: بلکه در این میان تنها تفکر و اندیشه و چگونگی مواضع سیاسی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی طی ۴۰ سال گذشته برای یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مسلمان جهان می تواند الهام بخش باشد و هم اکنون انقلاب کبیر اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی قلب تپنده جهان اسلام و مرکز ثقل بیداری سیاسی ملت های ۵۷ کشور اسلامی و میلیون ها مسلمان سایر کشورها است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: از این گسل فرهنگی و تمدنی ساموئل هانتینگتون بعنوان جنگ تمدنها نام می برد در حالیکه اینگونه نیست و آمریکائیها و غربی ها با راه اندازی جریانهای تروریستی در سوریه و عراق می خواستند انحراف در امت اسلامی بوجود آورند که شکست خوردند.

سرلشکر صفوی در تبیین گسل ژئواستراتژیکی آمریکا و غرب گفت: این گسل بیشتر ماهیت نظامی و رقابت استراتژیک نظامی بین روسیه و آمریکا و غرب است. روس ها بزرگترین قدرت نظامی و هسته ای در مقابل قدرت آمریکا هستند که پس از فروپاشی اتحا جماهیر شوری سابق روس ها موفق شدند قدرت نظامی و اطلاعاتی خود را همچنان حفظ کنند،قدرت نظامی روسیه و چین بعنوان دو قدرت بری ( قدرت زمین پایه ) در پیمان شانگهای با یکدیگر متحد شده اند و در مقابل قدرت بحری (قدرت دریاپایه) مرکب از آمریکا و انگلیس و فرانسه و... در قالب ناتو، قرارگرفته اند .

وی افزود: قلمرو جغرافیایی این گسل غربی از اقیانوس منجمد شمالی- اروپای شرقی ، کشورهای جدا شده از پیمان ورشو و اروپای غربی تا دریای مدیترانه و شمال آفریقا و دریای سرخ و خلیج فارس و اقیانوس هند می باشد .

سرلشکر صفوی در تبیین گسل شرقی آمریکا و غرب گفت: گسل شرقی بیشتر ماهیت ژئواکونومیکی و اقتصادی دارد و در درجه اول رقابت بین آمریکا و چین در سطح اتصال خشکی آسیا با اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا می باشد.

وی اضافه کرد: چین برای برتری اقتصاد جهانی بر آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی راهدف گذاری کرده و این خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخته، البته آمریکائیها در سند راهبرد امنیت ملی خودشان از سال ۲۰۱۲ نوشته اند که می خواهند قدرت نظامی خودشان را به سمت جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام و دریای چین گسترش دهند و احتمالا هدف آنها کنترل قدرت اقتصادی چین بوده است .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ضد ایرانی رئیس جمهور ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا گفت: بزرگترین اشتباه راهبردی سیاسی و نظامی آمریکا خطاب دادن تروریسم به سپاه که خلاف عقل و قوانین بین المللی است می باشد و واکنش جمهوری اسلامی ایران در تروریستی قراردادن ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به سنتکام و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن کاملا طبیعی بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص تحت تاثیر بودن تصمیم ترامپ گفت: اقدام ضد ایرانی رئیس جمهور ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا ، تحت تاثیر لابی صهیونیستی و پول های عربستان ، در کنار قدرت نفوذ کوشنر داماد ترامپ صورت گرفته است .

وی افزود: تروریسم دولتی یعنی آمریکا ورژیم صهیونیستی ، اگر حمایت آمریکا از سعودی ها وجود نداشت آنها نمی توانستند به یمن حمله کنند و در طول دو دهه گذشته آمریکائی ها مردم مظلوم افغانستان و عراق و یمن را به خاک و خون کشیده اند و حقیقتا آمریکائی ها به اذعان خودشان در شکل دهی تروریسم داعش نقش اصلی را ایفاء کردند و هم اکنون نیز پس از شکست تروریستهای تکفیری داعش در سوریه و عراق ، آمریکائیها آنهارا به افغانستان منتقل کردند. آمریکا ئی ها از تروریسم دولتی بعنوان ابزاری برای حکومت داری استفاده می کنند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: رهبران بی خرد ملت ها و دولت ها را به به سمت افول و نزول سوق می دهند و اقدامات ترامپ نشان دهنده بی خردی و حکایت از آن دارد که صهیونیست ها وی را اداره می کنند و طی چند دهه گذشته تاکنون ایالات متحده آمریکا رئیس جمهوری به بی خردی و فاسدی ترامپ به خود ندیده است .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدید گفت: نظامیان آمریکائی بخوبی قدرت جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می دانند، اگر آمریکائی ها غلطی کنند به آنها پاسخ قدرتمندانه خواهیم داد و بیانیه کاخ سفید و ترامپ یک شکست راهبردی را نصیب آمریکا خواهد کرد و این اقدام آمریکا در نتیجه شکست آمریکا از نیروی قدس سپاه در صحنه سوریه و عراق و از بین رفتن تروریستهای داعشی است و ملت های اسلامی در سراسر جهان به سپاه پاسداران علاقمند هستندو ملت بزرگ ایران قدرشناس و حامی فداکاریهای فرزندانشان در سپاه و بسیج و نیروهای مسلح می باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: