کد خبر: ۸۰۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۸
پس از انتشار اخباری از احتمال وضع تعرفه بر کالاهای چینی توسط دولت آمریکا، بیشتر شاخص‌های بورس جهانی قرمز پوش شدند.
به گزارش خبرداغ به نقل از سی ان بی سی، نشریه وال استریت ژورنال در خبری به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که دولت ترامپ در حال بررسی وضع تعرفه مجدد بر واردات بخشی از کالاهای چینی به منظور حصول اطمینان از پایبندی این کشور به مذاکرات است. ترامپ پیش‌تر به خود لقب "مرد تعرفه‌ها" را داده بود و معامله گران با انتشار این خبر، بیش از پیش نگران تهدیدات تجاری دولت وی شده‌اند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ در خصوص پیشرفت مذاکرات تجاری گفته است: هنوز به مقصد نرسیده‌ایم اما در تلاشیم تا دیدگاه‌هایمان را به چینی‌ها نزدیک‌تر کنیم.

در بورس‌های آسیایی، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۰۵ درصد افزایش، خود را به سطح ۲۱ هزار و ۷۲۴.۹۵ واحدی رساند. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و در سطح ۲۹ هزار و ۹۳۶.۳۲ واحدی بسته شد و شاخص "اس اند پی / ‏ اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا با ۰.۸۳ درصد کاهش در سطح ۶۲۳۲.۸۰ واحدی بسته شد.

در اروپا نیز بیشتر شاخص‌ها بر روی ریل کاهشی قرار داشتند به گونه‌ای که شاخص "دکس" بورس فرانکفورت با ۰.۱۵ درصد و شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶ درصد کاهش بسته شدند. شاخص "استوکس ۶۰۰" نیز که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است ۰.۰۱ درصد عقب رفت. در پاریس شاخص "کک ۴۰" با زیان ۰.۲۷ درصدی بسته شد.

استفان اینس، مدیر بخش تجارت بازار در مؤسسه "اس پی ای است منیجمنت" گفت: اختلاف نظر بین چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری مهم‌ترین عامل کاهنده در معاملات امروز بود و اگر طرفین به توافق بر سر مسائل جزئی برسند، قطعات این پازل تکمیل خواهد شد.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: