کد خبر: ۸۰۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۲۲۰
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به مخالف مجدد پارلمان انگلیس با طرح دولت «ترزا می» درباره نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت: آن‌هایی که در انگلیس نگران خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند، بدانند که به آغوش آمریکا می‌پیوندند.
بولتون: انگلیس نگران برگزیت «بی توافق» نباشد / دوران اوباما به پایان رسیده؛ به آغوش آمریکا می‌پیوندید

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به مخالف مجدد پارلمان انگلیس با طرح دولت «ترزا می» درباره نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت: آن‌هایی که در انگلیس نگران خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند، بدانند که به آغوش آمریکا می‌پیوندند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، «جان بولتون» در گفتگو با شبکه خبری اسکای افزود: ما در آمریکا منتظریم که با انگلیس مستقل [از اتحادیه اروپا]قرارداد‌های تجاری امضاء کنیم.

او با اشاره به اشتیاق رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، عنوان کرد: ترامپ تمایل دارد تا اراده مردم انگلیس در رابطه با برگزیت اجرا شود. او حتی مشتاق‌تر است که هرچه سریع‌تر با انگلیس توافق تجاری امضاء کند.

ترامپ اوایل ماه گذشته نسبت به روند برگزیت ابراز نارضایتی کرده و گفته بود که نخست وزیر انگلیس به توصیه او گوش نکرده است. می‌در این رابطه توضیح داد که ترامپ به او پیشنهاد داده تا از اتحادیه اروپا شکایت کند، اما زیر بار این مساله نرفته است.

بر اساس مقررات تجاری اروپا، انگلیس تا زمانی که عضو اتحادیه است نمی‌تواند درباره همکاری‌های تجاری با آمریکا مذاکره کند. در عین حال بولتون معتقد است که توافق تجاری با انگلیسِ وابسته به اتحادیه اروپا، به نفع آمریکا نخواهد بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: از نظر رئیس‌جمهوری آمریکا، قوانین اتحادیه اروپا علیه آمریکا تبعیض‌آمیز است و او خواهان قرارداد تجاری آزاد و منصفانه با انگلیس است.

آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی، باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به دیوید کامرون نخست وزیر پیشین انگلیس گفته بود اگر لندن از بروکسل جدا شود، در انتهای صف روابط تجاری با آمریکا قرار خواهد گرفت. بااین‌حال بولتون یادآور شد که دوران ریاست جمهوری اوباما به پایان رسیده و انگلیس اینک در صدر اولویت‌های آمریکا قرار دارد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس عصر جمعه در یک رأی‌گیری سرنوشت‌ساز برای سومین بار به توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا که بر اصل جدایی لندن از بروکسل نظارت دارد، رأی مخالف دادند.

نخست وزیر انگلیس در واکنش به رای پارلمان گفت: بسیار مایه تأسف است که این توافق ناکام ماند و باید منتظر عواقب بسیار وخیم این اتفاق بود.

هم زمان، رئیس شورای اروپا خواستار برگزاری نشست اضطراری سران اروپا در بروکسل شد و کمیسیون اروپا اعلام کرد سناریوی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا یک احتمال قابل وقوع است.

اگر «می» طرح جدیدی را به شورای اروپا ارائه ندهد، انگلیس یازده روز دیگر بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد و اقتصاد این کشور آن‌چنان‌که پیش‌بینی‌شده است، ۹ درصد ضعیف‌تر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: