کد خبر: ۸۰۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید: ۴۵۱۱
از دلایل مهم خودارضایی در خانم های متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است
عوارض وحشتناک خودارضایی در زنانهر زمان حرف از خودارضایی به میان می آید، نگاه ها معطوف خودارضایی مردان می شود، ولی خودارضایی زنان هم به وفور یافت می شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین،خودارضایی چیست؟ خودارضایی عبارت است از تحریک دستگاه تناسلی برای بدست آوردن لذت جنسی.میزان شیوع خودارضایی زنان بصورت دقیق مشخص نیست، ولی در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. میزان آن از ۹۰-۵۰ درصد متفاوت است. تفاوت استمنا و استشها این است که به خودارضایی مردان ، استمنا و به خودارضایی در زنان ، استشها گفته می شود.

در یک بررسی در ایندیانا در آمریکا از ۲۰۰۰ خانم ۶۰-۱۸ ساله در مورد خودارضایی پرسیدند، بیش از ۵۰ درصد آنها پاسخ دادند که متاسفانه خودارضایی می کنند.

خودارضایی متاهلین ، علل و عوارض

در دختران خود ارضایی ممکن است با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و دچار خود ارضایی یا استشها می شود.

اما از دلایل مهم خودارضایی در خانم های متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است.

لذت نبردن ار رابطه جنسی طبیعی که خود آن دلایل بسیار زیادی از جمله نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، ازدواجهای اجباری، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و غیره دارد. و همچنین عدم مهارت و اطلاع کافی همسر از چگونگی تحریک جنسی همسرش میتواند عامل این عمل غیر شرعی زشت شود.

عوارض خودارضایی در دختران

برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه ۸۰ زندگی هم خودارضایی داشته باشند. خودارضایی همیشه در خانمهای مجرد دیده نمی شود، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید.

از مهمترین عوارض جسمانی ناشی از خودارضایی در دختران :

– آسیب دیدن پرده ی بکارت

– ضعیف شدن قوای جنسی

– احساس درد در هنگام قاعدگی و بی نظمی آن

– اختلال در رشد سیستم عصبی مغز

– خستگی

– از دست دادن انرژی و سرزندگی و طراوت دخترانه

– کاهش قدرت حافظه

– عدم تمایل به جنس مخالف

– ناباروری (البته در شرایط حاد)

– تحت تاثیر قرار گرفتن زیبایی چهره و برق چشمان

– کاهش توانایی جذب جنس مخالف

خودارضایی در دختران

خودارضایی در صورتی که به صورت رفتار روزانه عادت شود، خطرناک تر است و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند، خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود.

این فرد بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر خوب تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خود ارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.

و گاهی متاسفانه خیانت همسران ریشه در همین مساله دارد.


درمان خودارضایی زنان و دختران

۱- به خدا توکل کنید.

۲- قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید.

۳- سعی کنید دائما وضو داشته باشید.

۴- شبها روی شکم نخوابید و از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

۵- از نگاه کردن به بدن عریان خود پرهیز کنید.

۶- هر صحنه و تصویر شهوانی که شما را تحریک می کند را نبینید، از صحبت کردن درباره مسائل تحریک برانگیز خودداری کنید.

۷- تنها نمانید، تنهایی کلید استشها است. سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید.

۸- به طور منظم ورزش کنید تا انرژی تان تخلیه شود.

۹- شبها قبل از خواب مطالعه کنید.

۱۰- قبل از خواب مثانه تان تخلیه باشد و قبل از خواب بیش از حد آب ننوشید.

 
چرا خودارضایی از لحاظ علمی و شرعی نهی شده است؟

واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای جنسی آنها شعله ور شده و راهی برای مهار ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند.

اما همانطوری که می دانید ازدواج یکی از راههای صحیح ارضای افراد است و رفتارهای پرخطر جنسی موجه نیست و بایستی به مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به موقع صورت گیرد چرا که نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که از لحاظ شرعی مقیدند باید نیازهای جنسی خود را در جاده صحیح خود با ازدواج دائم یا موقت طبق شرع مهار کنند.

در غیر اینصورت برای کسانیکه امکان ازدواج میسر نیست حتی المقدور باید از محیط ها و فضاها و رسانه هایی که منجر به شعله ور شدن حس شهوت و برانگیخته شدن این نیاز میشود اجتناب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: