کد خبر: ۸۰۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۱۹۳
رئیس‌جمهور با اشاره به حادثه سیل روزهای اخیر کشور بیان کرد: کار بزرگی در استان گلستان انجام شده است.
ابتدا باید آب شهرها تخلیه شود/ تشکر رئیس‌جمهور از ارتش و سپاه

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،‌ حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد بحران که به صورت ویدئو کنفرانس هم‌اکنون در حال برگزاری است، درباره اقدامات انجام‌شده در خصوص کمک به حادثه‌دیدگان سیل روزهای اخیر و همچنین رفع مشکلات مردم در این مناطق بیان کرد: کار بزرگی در استان گلستان انجام شده است و با توجه به این که این حادثه بسیار فراگیر بود و می‌توان گفت شهر زیر آب رفته بود، در برخی از مناطق کار سخت و بزرگی انجام شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم به‌رغم همه مشکلات همت بلندی داشتتند و روحیه بالا و تلاش دسته‌جمعی آنها برای نجات شهرشان مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: از  ارتش و سپاه می‌خواهم برای تخلیه و همچنین مهندسی از امکانات موجود استفاده و هرچه سریع‌تر آب را تخلیه کنند.

رئیس قوه مجریه افزود: از آقای وزیر کشور که در این مدت زحمات زیادی کشیدند و به استان‌های مختلف سفر کردند و با تاکید من در استان گلستان ماندند، تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور با تشکر از  پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: از سپاه و ارتش هم تشکر می‌کنم و ان‌شالله تلاش‌شان مضاعف شود برای اینکه مردم با خیال راحت بتوانند به خانه‌های خود برگردند و خانه‌های خود را ترمیم و تعمیر کنند.

در ادامه فرمانده ارتش در خصوص فعالیت‌های نیروهای نظامی در سیل استان گلستان گفت: من از طرف رئیس ستاد کل در استان گلستان مستقر شدم. ضمن آنکه نیروهای مسلح اکنون در همه استان‌های بحرانی مستقر هستند. من بنا بر مشاهدات عینی خود گزارش را عرض می‌کنم تا شما بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

صالحی ادامه داد: در استان گلستان از ۲۶ اسفند وضعیت مدیریت نشده است. البته همه زحمت کشیدند و از معاون اول رئیس جمهور گرفته تا مدیران استانی در حال فعالیت هستند اما این ماندگاری سیل، اعصاب ساکنان را به هم ریخته است. به طوری که تمام کوچه‌ها پر از آب شده و تراکتور تبدیل به تاکسی شده است!

وی افزود: خانواده‌ها عادت ندارند در چادر بمانند و حتی با وجودی که استانداری در محوطه چادرهای امدادی برپا کرده اما ۷۰ درصد آنها خالی است. این روند باعث شده که مردم شروع به خودزنی کنند. یعنی بدون هماهنگی، جاده‌ها را قطع کنند تا جلوی حرکت سیل را بگیرند اما در عمل این کار باعث شده که سیل به جاهای دیگر هدایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: