کد خبر: ۸۰۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
تعداد بازدید: ۷۴۰
امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی با اشاره به فعالیت بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص و تجهیزات پیشرفته، گفت: تیم‌های پزشکی سیار نیز روز گذشته با استفاده از قایق‌های جی‌می‌نی راهی روستای محاصره در سیلاب شده و اهالی این روستاها را معاینه کردند.
شهنام بابلی: امداد رسانی بیمارستان صحرایی نزاجا در آق‌قلا/ حضور تیم‌های پزشکی سیار در روستای محاصره شده در سیلاب

به گزارش خبرداغ، امیر سرتیپ دوم دکتر شهنام بابلی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: به محض وقوع سیل در استان گلستان، گردان بهداشت و درمان ارتش در مشهد با همکاری تهران و بیمارستان گرگان اقدام به ایجاد بیمارستان صحرایی در محل آموزش و پرورش شهرستان آق قلا کرد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان با قوت و قدرت در خدمت مردم منطقه سیل‌زده آق قلا است، افزود: کادر مجرب پزشکی با امکانات و تجهیزات پیشرفته به صورت تمام‌وقت به خدمات‌دهی مشغول هستند تا سلامت مردم از نظر روحی و جسمی تامین شود.

امیر سرتیپ دوم بابلی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی متشکل از بخش‌های مختلفی است، افزود: اورژانس، اتاق عمل، رادیولوژی، داروخانه، دندان‌پزشکی و تیم بهداشتی واکنش سریع برای تست سلامتی آب و غذا در این بیمارستان مستقر هستند.

رئیس بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش درباره تخصص‌های موجود در این بیمارستان صحرایی نیز، گفت: پزشکان و تجهیزات لازم برای بیماری‌های عفونی، اطفال، داخلی، اورژانس و جراح عمومی و همچنین تکنسین‌های اتاق عمل و دندان پزشک هم در این بیمارستان صحرایی استقرار یافته‌اند.

امیر سرتیپ دوم بابلی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت تردد خانواده‌ها به ویژه در مناطقی که امکان دسترسی به بیمارستان وجود ندارند، تیم‌های پزشکی سیار نزاجا به آن مناطق اعزام و در منازل خدمات پزشکی ارائه می‌کنند. روز گذشته این تیم‌ها با قایق‌های جی‌می‌نی به یک روستای محاصره در آب رفته و ۴۰ نفر از اهالی این روستا را ویزیت کردند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به تامین نان گرم توسط نانوایی سیار در این شهرستان خاطرنشان کرد: از امروز صبح نان گرم در میان مردم توزیع می‌شود و اهمیت این نانوایی بسیار بالا است.

سرتیپ دوم بابلی ادامه داد: بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش به همراه تمام تجهیزات و تیم‌های مجرب پزشکی تا فروکش کردن کامل سیلاب در منطقه دایر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: