کد خبر: ۸۰۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۲۶۵
سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه و مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های ساحلی هشدار داد.
کارون به مرز هشدار رسید؛ جاده ساحلی اهواز زیر آب می‌رود
به گزارش خبرداغ در اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان آمده است: با توجه به پیش‌نگری‌های هواشناسی که ورود سامانه‌های بارشی بسیار شدیدی را نشان می‌هد و هم اکنون نیز حوضه‌های کرخه و دز را متأثر ساخته و در ۲۴ ساعت آینده به حوضه‌های کارون و مارون می‌رسد، احتمال فعال شدن حوضه‌های میانی در مسیر رودخانه‌های کارون، کرخه و دز بیش از سایر مناطق وجود دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب‌های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه‌های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود ۲۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه می‌شود.

این مهم موجب مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط‌های لازم در حاشیه رودخانه است. با توجه به موارد فوق الذکر مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: