کد خبر: ۸۰۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید: ۲۱۷
نماینده مجلس دهم تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند بازار منطقه را تا حد امکان با کالاهای باکیفیت پر کند نه اینکه کالاهای بی‌کیفیت تولید و صادر شود. اگر کالای بی‌کیفیت صادر کنیم فرصت‌سوزی کرده‌ایم و آینده کاری و آینده صادرات کشور را به خطر خواهیم انداخت.
فیروزآبادی: برای «رونق تولید» باید درون کشور همگرایی داشته باشیم/ با صادرات کالای بی‌کیفیت آینده کشور را به خطر می‌اندازیم

به گزارش خبرداغ، کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباره شعار سال ۹۸ که از سوی رهبر انقلاب «رونق تولید» نامگذاری شد، گفت: به نظر می‌آید برای رونق تولید باید درون کشور همگرایی‌ها بیشتر شود. ما می‌توانیم درون کشورمان وحدت و انسجام خود را افزایش داده و از حواشی پرهیز کنیم. با ایجاد انسجام است که می‌توانیم همه فکر و ذکر خود را به مشکلات اقتصادی معطوف کرده و تولید را رونق ببخشیم.

وی با بیان اینکه در حل مشکلات اقتصادی مهمترین اقدام ما رونق تولید است، عنوان کرد: با افزایش تولید می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم. با توجه داشتن به  مسائل اقتصادی می‌توانیم از همه ظرفیت‌های موجود کشور اعم از نیروی انسانی، منابع اولیه و معادن خود استفاده کنیم و رونق تولید را شاهد باشیم، علاوه بر این موارد انرژی در کشور ما ارزان است و می‌توانیم از ظرفیت انرژی ارزانی که در کشور وجود دارد هم جهت افزایش تولید بهره‌مند شویم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لزوم توجه به تولید ثروت گفت: برای ایجاد ثروت باید از این بازار مصرفی که در کشورهای همسایه وجود دارد، استفاده کنیم. باید بتوانیم با بازاریابی و تولید محصولات هم اشتغال و هم ثروت خود را افزایش دهیم. نهایتا با همین روش می‌توانیم در برابر تحریم‌‌هایی که علیه ایران اعمال می‌کنند، غلبه کنیم. اگر بخواهیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم باید تولید ما رونق پیدا کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که آیا برای رونق تولید لازم است تحولی در نوع نگاه بین‌المللی خود داشته باشیم تا بتوانیم محصولات خود را راحت‌تر صادر کنیم؟، گفت: اینکه یک اولویت است. آمریکا دارد تلاش می‌کند بین ایران و سایر کشورها تفرقه ایجاد کند و در این راه هم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. باید بدانیم آمریکا هر کاری که برای ناامن جلوه دادن ما بتواند، انجام می‌دهد و برای دستیابی به هدفش جنگ روانی راه خواهد انداخت.

نماینده مردم تفت و میبد تصریح کرد: یکی از کارهایی که آمریکایی‌ها با حضور خودشان در منطقه انجام می‌دهند، تفرقه و اختلافی است که بین کشورهای اسلامی ایجاد می‌کنند، آمریکایی‌ها از این ابزار در منطقه استفاده می‌کنند.

وی افزود: به نظر می‌آید که ما برای تحقق رونق تولید در گام نخست باید توجه‌مان معطوف به کشورهای همسایه باشد و در این جهت خوب است که نگاهی به سفر رئیس‌جمهور در واپسین روزهای سال گذشته به عراق بیاندازیم که چه دست‌آوردهایی داشته است. رئیس‌جمهور به ترکیه و آذربایجان و دیگر کشورها هم سفر داشته‌اند درنتیجه ظرفیت کشورهای همسایه را نباید نادیده گرفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند بازار منطقه را تا حد امکان با کالاهای باکیفیت پر کند نه اینکه کالاهای بی‌کیفیت تولید و صادر شود. اگر کالای بی‌کیفیت صادر کنیم، فرصت‌سوزی کرده‌ایم و آینده کاری و آینده صادرات کشور را به خطر خواهیم انداخت.

دهقانی گفت: با صادرات استاندارد شده‌ای که حتما باید دستگاه‌هایی مثل سازمان استاندارد روی آن نظر بدهند باید بازار خوبی را در منطقه داشته باشیم و این چرخه تولید ما در حقیقت با استفاده از بازار منطقه کامل خواهد شد. در نتیجه لازم است که برای رفع مشکلات اقتصادی به تجارت و بازرگانی متقابل با کشورهای همسایه توجه داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: