کد خبر: ۸۰۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۲۳۸
منابع انگلیسی عصر سه‌شنبه گزارش دادند: هواداران برگزیت که با الگوبرداری از معترضین فرانسوی جلیقه زرد بر تن داشتند به دفتر دادستان کل کشور انگلیس در نزدیکی ساختمان پارلمان یورش بردند.
جلیقه زردهای انگلیس به دفتر دادستان کل کشور انگلیس حمله کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از منابع خبری، معترضین با سردادن شعار 'دادستان جدید می‌خواهیم' خواستار کناره‌گیری 'جفری کاکس' از این سمت شدند.

هنوز مشخص نیست که معترضین چگونه خود را به داخل ساختمان حفاظت‌شده دادستانی رسانده‌اند بااین‌حال مأموران پلیس بلافاصله وارد عملیات شده و افراد را به بیرون هدایت کردند.
گزارش‌ها حاکی است برخی معترضین مقاومت کرده و تا لحظه انتشار این گزارش، در داخل ساختمان دادستانی مشغول شعار دادن هستند.

پلیس لندن اعلام کرد تاکنون کسی را دستگیر نکرده است.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که سخنگوی نخست‌ وزیر انگلیس امروز اعلام کرد که برگزیت، این کشور را به بحران کشانده است. پس از مخالفت پارلمان انگلیس با طرح موردنظر دولت «ترزا می» درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، این کشور قصد دارد تا مهلت برگزیت را به تعویق بیندازد.
این مساله خشم هواداران خروج از اتحادیه اروپا را به‌شدت برانگیخته است. آن‌ها قصد دارند تا دو هفته دیگر که مهلت قانونی برگزیت سر می‌رسد، تظاهرات گسترده‌ای را در مقابل پارلمان برگزار کنند.

منابع دولتی انگلیس پیش‌تر درباره بروز هرج‌ومرج در روزهای پایان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا هشدار داده بودند. هرچند ممکن است برگزیت به تعویق بیفتد اما گزارش‌ها حاکی است که پلیس لندن، مرخصی نیروهای این سازمان را لغو کرده تا امنیت پایتخت را تأمین کند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: