کد خبر: ۸۰۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید: ۲۳۴
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن امسال در ایام نوروز با 235 رام قطاری که آماده کرده، 2 میلیون و 10 هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.
جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی با قطاربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا: وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن امسال در ایام نوروز با 235 رام قطاری که آماده کرده، 2 میلیون و 10 هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.

«محمد اسلامی» امروز (سه شنبه) در حاشیه امضای تفاهم نامه توسعه حمل و نقل ریلی با سازمان برنامه و بودجه و در محل این سازمان در جمع خبرنگاران، افزود: استقبال مردم از سفر با راه اهن خوب بوده و عرضه نسبت به سال گذشته 15 درصد ظرفیت مسافربری افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: کشور ظرفیت فراوانی در صنایع پشتیبان حمل و نقل برخوردار است و و بخش ریلی نیز صنایع گسترده ای دارد.

اسلامی گفت: اکنون خطوط ریلی به شهرها متصل شده، اما نبود قطار، مانع از سرویس دهی به مردم شده است.
وی اضافه کرد: اجرایی شدن تفاهم نامه تولید 974 واگن باری، مسافری و لکوموتیو که امروز بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید، موجب می شود تا ظرفیت مسافربری 20 درصد افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین با افزایش واگن و لکوموتیو می توان امیدوار شد تا سطح مهارت کارخانه ها با توجه به ادامه کار خط تولید آنها کم نشود، تولید و اشتغال پایدار می ماند.

وی گفت: اکنون تولیدکننده و خریدار از این فرصت بهره مند می شوند؛ یعنی منابع برای عرضه کننده و خریدار وجود دارد و این تعامل دو سویه کمک می کند که شعار خواستن توانستن است، اجرایی شود.

اسلامی گفت: جریمه ای نیز در قراردادها پیش بینی شده و امیدواریم که طرفین تعهد بیشتری داشته باشند و در زمان تعیین شده تولیدات خود را عرضه کنند.

وی تاکید کرد: البته تولیدکنندگان ما در زمینه لجستیک خط تولید با مسائلی روبرو هستند که کمک های لازم را در این زمینه خواهیم کرد.

اسلامی اظهار امیدواری کرد که روند توسعه زیرساخت های ریلی ادامه داشته باشد و در سال 98 پروژه های ریلی با توجه به فضای موجود و شیوه فراهم شده، قویتر توسعه یابد و قطارسازان و لکوموتیو سازان و واگن سازان از زیرساخت ها عقب نیافتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: