کد خبر: ۸۰۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
تعداد بازدید: ۷۸۸
میوه آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و مواد مغذی همچون ویتامین K، فولات و پتاسیم است. بررسی‌های متعدد نشان داده است که این میوه می‌تواند مقدار کلسترول خوب را افزایش دهد و جذب مواد مغذی خوراکی‌های دیگر را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند.
هسته این میوه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کندمحققان دانشگاه ایالتی پن در آمریکا، پس از بررسی‌هایشان روی عصاره‌های گرفته شده از هسته‌های آووکادو متوجه شدند که این هسته‌ها می‌توانند از التهاب ایجاد شده توسط گلبول‌های سفید خون بکاهند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.


به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین:سالم‌ترین قسمت میوه آووکادو، هسته آن است که بیشتر مردم آن را دور می‌ریزند. محققان دانشگاه پن اثر عصاره هسته آووکادو را روی درشت‌خوارها (نوعی گلبول سفید دارای قدرت بیگانه‌خواری) و دیگر گلبول‌های سفید خون بررسی کردند و دریافتند که این عصاره می‌تواند از التهاب‌های خارج از کنترل ناشی از فعالیت گلبول‌های سفید خون بکاهد.

درگذشته محققان می‌گفتند که وقتی هسته آووکادو در حجم بالا مصرف شود، اثرات مسموم‌کننده‌ای دارد. اما محققان دانشگاه پن معتقدند هسته آووکادو می‌تواند به یک ماده مغذی تبدیل شده و حتی همچون داروی درمانی استفاده شود.

میوه آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و مواد مغذی همچون ویتامین K، فولات و پتاسیم است. بررسی‌های متعدد نشان داده است که این میوه می‌تواند مقدار کلسترول خوب را افزایش دهد و جذب مواد مغذی خوراکی‌های دیگر را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند.

بخش گوشتی سبز و زرد این میوه به طور کامل مصرف اما پوست و هسته آن دور ریخته می‌شود. محققان در سال ۲۰۱۳ متوجه شدند که آزتک‌ها و مایاها (از اقوام سرخ‌پوست) هسته آووکادو را می‌جوشاندند و بیماری‌هایی مانند دیابت، مشکلات گوارشی و عفونت‌های انگلی را درمان می‌کردند. در آفریقا هم از این هسته برای درمان فشار خون استفاده می‌شود.

محققان دانشگاه پن نوعی گلبول سفید خون در آزمایشگاه تولید کردند و آنها را با مولکول‌های التهاب‌آور، یکبار بدون وجود عصاره هسته آووکادو و بار دیگر همراه با این عصاره، فعال کردند. سطح فعالیت این مولکول‌ها وقتی عصاره هسته وجود داشت در حد بسیار مناسبی بود. در واقع وجود این عصاره باعث کم شدن التهاب در بدن می‌شود.

التهاب مزمن موجب بیماری‌هایی چون آرتروز، سرطان، التهاب روده بزرگ و مشکلات قلبی می‌شود.

از هسته آووکادو می‌توان به صورت رنگ غذا هم استفاده کرد. بدین ترتیب می‌توان رنگ غذای سالمی در اختیار مردم قرار داد.

 با وجود اینکه برخی از محققان معتقدند  هسته آووکادو حاوی سم است و استفاده آن در حجم بالا، خطرناک است، محققان آمریکایی می‌گویند که سیستم ایمنی بدن با استفاده از این هسته تقویت می‌شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: