کد خبر: ۸۰۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۲۹۸
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار داوطلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای پنج‌شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
آخرین آمار داوطلبان کنکور اعلام شد/علوم تجربی‌ها بیشترین داوطلبان کنکور ۹۸
به گزارش خبرداغ، دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام مجدد در کنکور سراسری سال ۹۸ رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، برای داوطلبانی که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به ثبت نام نشده‌اند، روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ به پایان رسید.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمار اعلام شده تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ داوطلب در مهلت مجدد موفق به ثبت نام در کنکور شدند که با در نظر گرفتن آمار ثبت نامی‌های سابق جمعاً تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

به گفته دکتر توکلی، از آمار ثبت‌نام کنندگان کنکور تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. به‌طوری‌که برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود، بر همین اساس داوطلبان باید در انتخاب نوع نظام آموزشی دقت داشته باشند.

وی تاکید کرد: از آمار کل ثبت نام کنندگان تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و مابقی در نظام آموزشی نظام قدیم ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: زمان اعطای کارت ورود به جلسه در کنکور سراسری ۹۸، ۱۰ تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۲ تیر ادامه دارد و با توجه به اینکه ۲۳۳ هزار و ۹۲۸ نفر در دو گروه هنر و زبان‌های خارجی نیز ثبت‌نام کردند، در نتیجه تعداد یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

دکتر توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج‌شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه سال آینده در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: