کد خبر: ۸۰۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۱۸۲
استاد دانشگاه یو سی ال اِی با اشاره به اهمیت سفر روحانی به عراق، بغداد را دارای تمایلی قوی برای ادامه رابطه با تهران دانست و گفت: این سفر نشان داد سال‌ها حضور آمریکا در عراق نتوانسته روابط دو کشور را در مسیر مطلوب قرار دهد
سفر روحانی به عراق با اعلام قبلی نشان‌دهنده روابط قوی دو کشور است/ سال‌ها حضور در عراق نتوانسته روابط واشنگتن و بغداد را در مسیر مطلوب قرار دهد/ نابودی داعش تنها هدف مشترک ایران و آمریکاست

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، توماس شوآرتز استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه یو سی ال ای است. وی در حوزه‌های تاریخ و روابط‌ بین‌الملل و اقتصاد تاکنون مطالعات گسترده‌ای داشته‌ و در زمینه ریاست‌جمهوری ریگان در دوره‌جنگ سرد نیز تحقیقات مفصلی انجام داده‌ است.

ایران و آمریکا به دنبال نفوذ در عراق هستند

توماس شوآرتز در مورد سفر روحانی به عراق گفت: واضح است که ایران و آمریکا به دنبال نفوذ در عراق هستند و هر کدام در تلاش برای برتری بر دیگری و بیرون راندن دیگری از عراق تلاش می‌کنند در واقع سفر روحانی نمونه‌ای از تلاش روحانی و ایران در این منطقه است.

سفر روحانی به عراق با اعلام قبلی نشان‌دهنده روابط قوی دو کشور است

وی در ادامه با تاکید بر روابط دوستانه و قوی بین ایران و عراق و رهبران این دو کشور گفت: چیزی که ما می‌بینیم این است که سران ایران و عراق به شدت به داشتن روابط مستحکم علاقه‌مند هستند. سفر روحانی با اعلام قبلی صورت گرفت و همین موضوع نشاندهنده روابط قوی و روبه تقویت این دو کشور است.

این استاد دانشگاه یو سی ال ای تاکید کرد: از طرفی هم عراق ایران را شریکی مناسب برای خود می‌داند و مایل به ادامه روابط تجاری و سیاسی خود با ایران است.

سال‌ها حضور آمریکا در عراق نتوانسته روابط دو کشور را در مسیر مطلوب قرار دهد

شوآرتز با مقایسه سفر ترامپ و روحانی به عراق گفت: مشخص است عراق تمایل بیشتری به حفظ روابط نیرومند با ایران نسبت به رابطه با آمریکا دارد. رد درخواست ترامپ مبنی بر استفاده از عراق برای نظارت بر ایران توسط دولت عراق و سفر روحانی با چنین میزبانی از سوی مقام‌های عراق در مقایسه با سفر مخفیانه چندی قبل ترامپ به عراق تایید این موضوع است.

استاد دانشگاه یو‌اس‌ال‌ای  یادآور شد: به نظر می‌رسد سال‌ها حضور آمریکایی‌ها در عراق نتوانسته روابط بین دو کشور را در مسیر مطلوب و دوستانه قرار دهد.

نابودی داعش تنها هدف مشترک ایران و آمریکاست

وی در ادامه با تاکید بر نقش ایران در مقابله با داعش گفت: داعش کماکان وجود دارد داعش از بین نرفته است معتقدم داعش به تلاش‌های مشترک زیادی برای نابودی نیاز دارد.

شوآرتز خاطرنشان کرد: البته ایران می‌تواند در مقابله با داعش به عراق کمک زیادی کند اما در واقع آمریکا هم می‌خواهد با داعش مقابله کند و نابودی داعش می‌تواند تنها هدف مشترک ایران و آمریکا  باشد.

نابودی داعش می تواند باعث صلح بین ایران و آمریکا شود

این استاد دانشگاه تاکید کرد: به نظر من ایران و آمریکا می‌توانند در این موضوع به هم کمک کنند و برای این هدف بجنگند. در واقع همکاری برای نابودی داعش را می‌توان دستاویزی برای ایجاد صلح بین ایران و آمریکا قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: