کد خبر: ۸۰۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
تعداد بازدید: ۲۷۸
حضور دو دروازه‌بان بزرگ و موفق در یک تیم، همیشه آن باشگاه را با دردسرهایی روبه‌رو می‌کند و زمانی که هرکدام از آنها به نیمکت تیم هدایت می‌شوند، با چالش‌ها و حواشی عجیبی مواجه می‌شوند.
نامداری: بهترین سال برای دروازه‌بانان استقلال است
به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: حضور دو دروازه‌بان بزرگ و موفق در یک تیم، همیشه آن باشگاه را با دردسرهایی روبه‌رو می‌کند و زمانی که هرکدام از آنها به نیمکت تیم هدایت می‌شوند، با چالش‌ها و حواشی عجیبی مواجه می‌شوند. تیم استقلال با وجود دو گلری که هرکدام می‌توانند ستاره تیم دیگری باشند، در کنار هم به رقابت می‌پردازند و برای حضور در قفس توری استقلال باید منتظر لغزش یکدیگر در زمین بازی باشند.

برای بررسی عملکرد دو گلر تیم آبی‌پوش پایتخت و آخرین وضعیت استقلال سراغ مربی دروازه‌بانان استقلال رفتیم. در ادامه ‌گفت‌وگو با اشکان نامداری را می‌خوانید.

شرایط استقلال نسبت به نیم‌فصل اول متفاوت شده و به صف مدعیان لیگ بازگشته است. ارزیابی‌تان چیست؟

در نیم‌فصل اول بارها از زبان هم شفر و هم طاهری شنیده بودم این وعده را به هواداران ما می‌دادند که در نیم‌فصل دوم تیم متفاوتی خواهند دید. چون اول فصل را چه از نظر یارگیری و چه شرایط تمرینی خوب شروع نکردیم اما نیم‌فصل دوم شرایط تغییر کرد. نیم‌فصل دوم هنوز با تیم‌هایی که امتیاز بیشتری از ما دارند بازی نکرده‌ایم و ان‌شاءالله با پیروزی برابر آنها کار دست خودمان می‌افتد و برای قهرمانی تلاش می‌کنیم.

در آسیا اما شرایط استقلال نسبت به لیگ خیلی فرق می‌کند و صعود به مرحله بعد خیلی سخت شده!

از اول هم مشخص بود گروه سختی داریم اما شاید جز الهلال نمی‌توان گفت کدام تیم دیگر از گروه ما صعود می‌کند. هیچ‌کسی نمی‌تواند با خیال راحت بگوید استقلال صعود نمی‌کند، چون هنوز تیم ما شانس دارد. مقابل العین یکی از بهترین‌ بازی‌های آسیایی‌مان را انجام دادیم. حتی الهلال این تیم را اینقدر تحت فشار قرار نداده بود که تیم ما فشار وارد کرد. اگر بتوانیم مقابل الهلال امتیاز خوبی جمع کنیم، قطعا می‌توانیم مقابل العین و الدحیل پیروز شویم و صعود کنیم.

تعداد مصدومان شما هم به‌خاطر فشردگی مسابقات رو به افزایش است!

متاسفانه همین‌طور است، به هرکسی هم اعتراض می‌کنیم می‌گویند تیم‌های اروپایی هم با فاصله کم بازی دارند اما هیچ‌وقت امکانات این تیم‌ها را با خودمان مقایسه نمی‌کنیم. هر بازی یک مصدوم داریم. حتی برخی بازیکنان ما مثل غفوری و اسماعیلی با مصدومیت بازی می‌کنند اما چاره‌ای نیست و مجبوریم از برنامه‌ای که تدوین کرده‌اند، اطاعت کنیم.

طبعا در چنین شرایطی تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان نیستند، سود می‌برند.

صددرصد همین‌طور است. دو تیم سپاهان و تراکتورسازی در شرایط نامساوی درحال حاضر با تیم ما و پرسپولیس رقابت می‌کنند. البته هر دو تیم، تیم‌های خوبی هستند اما فشردگی بازی‌‌های ما دو تیم را ندارند و با خیالی آسوده به ریکاوری می‌پردازند. بازیکنان ما منتظرند تعطیلات عید برسد و بتوانند کمی استراحت کنند.

عملکرد دروازه‌بانان استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من امسال، یکی از بهترین سال‌های عملکرد خوب دروازه‌بانان استقلال است. مثل سال گذشته هرکدام در دروازه قرار می‌گیرند، آماده هستند.

در آسیا اما عملکرد چندان خوبی درون دروازه نداشتید.

رحمتی در آسیا روی کدام گل مقصر بود؟ شاید تنها روی گل دوم الدحیل بتوان کمی بحث کرد اما روی بقیه گل‌ها مقصر نبود. هواداران ما انتظار گل‌خوردن تیم را ندارند و البته من خوشحالم آنقدر تیم گل نخورده که وقتی دروازه باز می‌شود هواداران گله می‌کنند. اما آیا پی‌اس‌جی که مقابل منچستر سه گل خورد، به صفحه بوفون در فضای مجازی حمله شد؟

این سوال مطرح شده که چرا وقتی حسینی در لیگ فیکس شد، در لیگ قهرمانان باز از رحمتی استفاده شد؟

وظیفه من آماده نگه‌داشتن دروازه‌بانان تیم است تا اینجا هم خداراشکر هیچ‌مشکلی از این نظر نداشتیم. شفر انتخاب می‌کند کدام گلر در ترکیب استقلال قرار بگیرد. نمی‌گویم با من مشورت نمی‌کند، حتی درخصوص مهاجم هم از من و دیگر اعضای کادرفنی نظر می‌خواهد اما تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد. من و سه دروازه‌بان استقلال همیشه به نظر شفر احترام می‌گذاریم. فضای مجازی چیزی را در ارنج تیم ما تغییر نمی‌دهد. هم برای من و هم شفر پیام‌هایی از سوی هواداران در فضای مجازی برای تغییر ارنج فرستاده می‌شود اما شفر به‌عنوان مربی‌ای که ۵۰ سال در فوتبال حرفه‌ای کار کرده، قطعا از هواداران و خود من بهتر فوتبال را می‌فهمد.

چقدر احتمال دارد حسینی به دلیل کمتر بازی کردن، آخر فصل جدا ‌شود؟

ما هنوز به آخر فصل نرسیده‌ایم. بزرگ‌تر از تیم استقلال هم وجود ندارد و همه بازیکنان دوست دارند در یکی از دو تیم پرطرفدار ایران بازی کنند. قرارداد حسینی در پایان فصل تمام می‌شود و تمدید قرارداد هم طبعا با مدیریت باشگاه است.

حرف آخر؟

خواهشم این است که هواداران بیشتر از تیم ما حمایت کنند و خیلی سلیقه‌ای عمل نکنند. به نظر سرمربی تیم احترام بگذارند. بهتر است در فضای مجازی اتفاقی نیفتد که دروازه‌بانان و بقیه بازیکنان ما با استرس به زمین مسابقه بروند. اتفاقاتی که سال گذشته برای علی قربانی و جابر انصاری و این فصل برای الحاجی گرو افتاد و نتوانستند روزهای خوبی را در استقلال بابت همین فشار هواداران سپری کنند. طرفداران قدر دو گلر ما را بدانند و مطمئن باشند به خاطر فشردگی مسابقات هر دو بازی خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: