کد خبر: ۸۰۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۳۴۵
بانک مرکزی عراق پسر بن لادن تبعه سعودی را به اتهام تروریسم از سفر به عراق ممنوع و دارایی های احتمالی او را در بانک های عراق مسدود کرد.
عراق پسر بن لادن را وارد لیست سیاه تروریسم کردبه گزارش خبرداغ ، کمیته مسدود کردن دارایی های تروریست ها وابسته به هیات مبارزه با تروریسم و پولشویی در بانک مرکزی عراق با انتشار بیانیه ای امروز شنبه اعلام کرد که «حمزه اسامه محمد بن لادن» به فهرست واحد مربوط به مجازات ها علیه داعش و گروه تروریستی القاعده اضافه شده است.
براساس بیانیه منتشر شده، با اضافه شدن نام این شخص به فهرست واحد کمیسیون مجازات های بین المللی، این تبعه سعودی از سفر به عراق ممنوع و حساب های بانکی او بسته می شود. 
کمیته مسدود کردن دارایی های تروریست ها در بانک مرکزی عراق اضافه کرده است که در عمل به مقررات شورای امنیت سازمان امنیت ملل و قوانین مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم و مقررات مربوط به مسدود کردن دارایی های تروریست ها، این تصمیم را اتخاذ کرده است.
این کمیته از تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط عراق و استانداری ها و شوراهای استان و نهادهای مالی و غیر مالی و ادارات ذیربط خواسته است که در قبال تبعه سعودی نامبرد، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
براساس گزارش ها عربستان سعودی همچنان یکی از مهمترین کشورهای حامی گروه های افراط گرا و تکفیری در منطقه و جهان به شمار می روند.
مقامات عراقی پیشتر اعلام کرده اند که عربستان سعودی نه تنها یکی از حامیان اصلی مالی تروریسم به شمار می رود بلکه با اعزام پنج هزار انتحاری تبعه سعودی به عراق تا تا سال 2008 یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده تروریسم و اندیشه افراط گرایی در منطقه و جهان و بویژه در عراق به شمار می رود.
حمزه اسامه بن لادن پسر رهبر سابق گروه تروریستی القاعده (اسامه بن لادن) است که قبلا آمریکا مبلغ یک میلیون دلار پاداش برای هرکس که اطلاعاتی از محل اختفای او بدهد اختصاص داده است.
حمزه بن لادن تاکنون چند نوار صوتی که در آن بر ادامه راه تروریستی پدرش تاکید کرده، بیرون زده است.
ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: