کد خبر: ۸۰۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۲۸۶
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت:در این روزها تامین معیشت مردم بخش قابل توجهی از وقت رئیس جمهوری و اعضای اقتصادی کابینه را به خود اختصاص داده و به عنوان مهمترین اولویت کاری هیات دولت است.
واعظی: تامین معیشت مردم مهمترین برنامه دولت استبه گزارش خبرداغ ، محمود واعظی عصر شنبه در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می شود با همت مسئولان تدابیری اندیشیده شود که بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم. 
وی بیان کرد: طبیعی است که بخشی از این مشکلات باید در داخل کشور برنامه ریزی شود ولی بخش دیگری از این مشکلات منشا بیرونی دارد. 
رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: در زمان حاضر نقل و انتقالات پول بین بانکهای خارجی سخت شده، برای خریدها محدودیت هایی به وجود آمده و از برخی کشورهایی که در گذشته مایحتاج مردم به راحتی خرید می شد محدودیتهایی ایجاد شده است. 
وی ادامه داد: سفرهایی که رئیس جمهوری و اعضای کابینه به کشورهای مختلف می کنند گشایش های خوبی ایجاد کرده و با گذشت زمان گشایش هایی برای مبادلات بانکی، صادرات و واردات برای بخش خصوصی و دولتی انجام می شود و امید می رود این فشارها کاهش یابد. 
وی گفت: آسایش و آرامش مردم در ایام عید برای دولت بسیار مهم است و دولت برای تامین نیازمندی های مردم در این روزها تلاش می کند. 
واعظی اضافه کرد: میوه، ارزاق عمومی، لباس و منسوجات مورد نیاز مردم تامین شده و تلاش می شود با قیمت مناسب به دست مردم برسد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای سفررئیس جمهوری به استان بوشهر 2 تا 3 ماه است که برنامه ریزی لازم انجام و نشست های متعددی برگزار شده و همه مطالبات و رویکردهایی که برای توسعه استان لازم است از مسئولان دریافت شده است. 
واعظی افزود: در سفر روز یکشنبه (فردا 26 اسفند) رئیس جمهوری به عسلویه رقم خوبی به طور تقریبی 2 برابر سفر دور اول برای طرحها و پروژه ها پیش بینی شده است. 
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز یکشنبه 26 اسفند برای دیدار مردمی، نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های نفت، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران وارد استان بوشهر می شود.
وی درخصوص مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهوری به استان بوشهرگفت: همه رقمی که در برنامه سفر بود درصد بیشتری از آن پرداخت شده و 30 میلیارد دلار باقی مانده که آن هم پرداخت می شود تا همه این پروژه ها به اتمام برسند. 
وی یادآورشد: بنا داشتیم سفررئیس جمهوری به استان بوشهر 2 روزه انجام شود به دلیل تقارن این سفر با روزهای آخر سال و حجم بالای برنامه های رئیس دولت سفر در قالب یک روز تنظیم شده و از این بابت از مردم استان بوشهر عذرخواهی می کنیم. 
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اما از طرف رئیس جمهوری به مردم استان بوشهر قول می دهم در برنامه دیگری سهم مرکز استان ادا شود. 
واعظی گفت: باتوجه به اینکه سخنرانی رئیس جمهوری در سفر اول به استان بوشهر در مرکز استان انجام شده در این سفر دیدار مردمی ایشان در شهرستان کنگان انجام می شود. 
وی بااشاره به اینکه 4 فاز جدید پالایشگاهی فردا با حضور رئیس جمهوری در پارس جنوبی افتتاح می شود اظهار داشت: این آخرین سفر هیات دولت در سال 97 است و امید می رود این سفر دستاورد خوبی برای مردم و توسعه استان داشته باشیم

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
49 نفر مسلمان مظلوم و بی‌گناه در مسجد در نیوزیلند مستعمره انگلیس به‌طرز فجیع توسط دو تروریست نژادپرست کشته شده‌اند. آیا حق نبود در تمام کشورهای اسلامی یک‌روز عزای عمومی اعلام بشود. مسئولین کنفرانس ‌اسلامی چه می‌کنند؟

دولتمردان ما از جمله آقایان ظریف و عراقچی جواب دادن به بدعهدی‌های آمریکا و اروپا را باید از کره‌شمالی‌ها یاد بگیرند که با بدعهدی آمریکایی‌ها سایت ‌موشکی تعطیل ‌شده‌اش را از تعطیلی خارج و مجدداً به‌کار انداخت و الان به آمریکا هشدار می‌دهد که شانس توافق با کره‌شمالی را از دست خواهد داد.

به‌دلیل بی‌لیاقتی مسئولان و وجود گرانی وحشتناک در بازار اقتصاد در این شب عید شرمنده زن و بچه‌هایم شده‌ام. امیدوارم دولتمردان مقصر در روز قیامت شرمنده خدا بشوند و بفهمند که با ملت خود چه کردند.

باید یک انقلاب اداری بشود و تمام مدیران و مسئولان پرادعا و کم‌کار رانتی، پروازی، وابسته و دوتابعیتی کنار‌زده بشوند بلکه ملت و کشور با ورود نیروهای انقلابی و جهادی و پرکار به عرصه مدیریت‌ها نجات پیداکنند.

وزارت نفت با حذف عمدی و هدف‌دار کارت‌سوخت به بزرگ‌ترین مسبب پدیده قاچاق سوخت در کشور تبدیل شد.

پرونده دکل‌های نفتی فقط یک فساد ‌اقتصادی نیست که آقایان پایین‌دستی محاکمه و جریمه ‌شوند. توقف حفاری در حوضه‌های نفتی به‌خاطر سوء‌مدیریت و دشمنی با مردم و نظام است.

وکیلی از نمایندگان این‌دوره مجلس گفته با حقوق 8میلیون‌تومان در کنار پول ودیعه مسکن و خودرویی که مجلس در اختیارش گذاشته و سایر تسهیلات نمایندگی، زندگی سختی را می‌گذراند . واقعاً خدا صبرش
بدهد.

از مدیریت جدید قوه‌قضائیه درخواست داریم افراد محکوم به اعدام یا ضربه شلاق را درمقابل انظار مردم به مجازات برسانند تا در پیشگیری از جرائم تأثیرگذار باشد و موجب عبرت بشود.

نرخ اجاره منازل چندبرابر شده اگر این وضعیت کنترل نشود چه‌بسا خانه به‌دوش‌ها مجبور شوند در حواشی ‌شهرها با حلبی برای خود و خانواده سرپناه درست کنند.

در استان آذربایجان غربی برای هر کشاورز تهیه نهاده‌های دامی ذرت و جو کیلویی 3 هزار تومان تمام می‌شود. با این وضع طبعا قیمت گوشت گران می‌شود.

آن زمانی که آقای نوبخت در دفاع از حقوق‌های نجومی مسئولان و مدیران دولتی تمام قد ورود پیدا کرد صحبتی از کمبود بودجه نبود! چه شده که برای اضافه کردن حقوق کارمندان جزء دبه درمی‌آورند؟

با وجودی که کمتر از چند روز به پایان سال 97 باقی است متأسفانه نه از عیدی ما خبری هست نه از حقوق!‌ در حالی که کل حقوق ما ایثارگران مستمری‌بگیر به یک میلیون نمی‌رسد. قاعدتا حقوق‌های نجومی‌بگیران واریز شده است چون در صدر لیست‌ها قرار دارند!

سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی طی بخشنامه‌ای بازنشستگی جانبازان زیر 20 درصد را رد کرد و این عزیزان را با چالش روبرو ساخت! امیدوارم دیوان عدالت اداری مشکل ما را حل کند.

نمی‌دانم سیمای جمهوری اسلامی با ساخت سریال‌هایی مثل گرگ و میش چه اصراری بر حیازدایی از بچه‌ها و معرفی کردن پدرها به عنوان نماد بی‌غیرتی دارد؟!

اگر دولت شکر 4200 تومانی تحویل ما مغازه‌دارها داده باشد ما حاضریم آن را 4000 تومان به دست مشتری بدهیم. ولی وقتی شکر را با کلی دوندگی 7400 تومان می‌خرم چند بفروشم؟!

رئیس پلیس تهران اعلام کرده 70 درصد گروه اراذل و اوباش، و سارقینی که در شب عید امسال دستگیر شده‌اند قبلا سابقه محکومیت داشته‌اند. این روند غلط تا کی باید ادامه پیدا کند که نیروی انتظامی سارقین را بگیرد و برخی از قضات آزادشان کنند؟

سه بسته حمایتی گوشت، مرغ و شکر به قیمت مصوب در نمایشگاه بهاره بروجن دیده نمی‌شود. چرا قیمت‌هایی اعلام می‌شود که با واقعیت‌ها همخوانی ندارد؟! این نوع اخبار نادرست باعث سلب اعتماد عمومی می‌شود.

از کیهان که حقا زبان گویای انقلاب و مظلومان است درخواست می‌کنم مطالبه ما را رسانه‌ای کند. جمعی از معلمان اعزامی به خارج کشور از سال 84 تا 95 حدود 20 درصد حقوق ارزی خود را نگرفته‌اند(در برهه‌ای از ماموریت خود) پس از شکایت و رای دیوان به نفع ما هم متاسفانه مسئولان امر توجهی به اجرای این حکم نمی‌کنند. چرا؟! انتظار می‌رود مسئولان در پرداخت طلب ما تسریع نمایند.

سال 91 بسیاری از جانبازان بند ب را به بند الف تغییر دادند و از آن تاریخ تا به امروز جانبازان بند الف هیچ خدماتی دریافت نکرده‌اند.

سازمان‌های دولتی مربوطه به جای راه ‌انداختن ساز و آواز در شهرها به بهانه فرا رسیدن نوروز به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بپردازند تا ملت از درون شاد بشوند. در این صورت نیازی به این همه الکی خوشی نیست.

در چند مغازه شیرینی و آجیل‌فروشی دیدم فروشنده برچسبی پشت شیشه زده که روی آن نوشته بود «بیاییم برای احترام به یکدیگر و یکی بودن همه سفره‌های نوروز خانه‌‌ها، امسال آجیل نخریم» آفرین.

جانبازان زیر 25 درصد جنگ تحمیلی در حال حاضر سنی بیش از 55 سال دارند و حقوق و خدمات درمانی و پزشکی که به آن جانبازان داده می‌شود بسیار ناچیز است. آن‌ها با توجه به شرایط جسمی و عصبی دیگر توان کار کردن را ندارند.

دولت برای ایجاد انگیزه و کمک به کارکنانی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند در دریافت مالیات از آنها به حداقل‌ها اکتفا کند و مزایای بیشتر برای آنها در نظر بگیرد تا قادر به ادامه خدمت در مناطق سخت باشند.

با توجه به شرایط کنونی بازار و تورم و گرانی‌های موجود، حداقل حقوق بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی نباید زیر خط فقر برای سال 98 تعیین شود. لذا لازم است مسئولان امر برای تعیین حداقل حقوق این طیف توجه کافی بنمایند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۰:۵۲
مردم از گرانی ها شکایت دارند/ متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولان، تعزیرات، قوه قضائیه، دستگاه های نظارتی، سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگان مجلس 11 ماه 25 روز است هیچ کاری نکردند.
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
وضعیت ایجاد اشتغال در سال97 مناسب نبود
دراین مدت 40 سال بدتر سال در سال 97 بوده است.
روحانی یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است/ روحانی تاکنون یک حرف درست نزده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: