کد خبر: ۸۰۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۲۶۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در خصوص شیوع ویروس ناشناخته در شهرستان قروه، گفت: منشاء این بیماری ویروسی بوده و مبتلایان مشکلی حادی ندارند و تاکنون موردی از بستری بر اثر این مشکل گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: تاکنون 700 نفر به این ویروس مبتلا شده و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، فرزام بیدارپور  در خصوص شیوع ویروس ناشناخته در شهرستان قروه، اظهار کرد: منشاء این بیماری ویروسی بوده و مبتلایان مشکلی حادی ندارند و تاکنون موردی از بستری بر اثر این مشکل گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصریح کرد: منابع آب این شهرستان کاملا سالم بوده و شایعه آلودگی آب تکذیب می‌شود.

پیشتر نیز مجتبی ورمقانی، مدیرکل دامپزشکی کردستان در خصوص شایعات موجود در رابطه با آلودگی گوشت توزیع شده در استان کردستان، اعلام کرد: شیوع این ویروس ارتباطی به گوشت ندارد و تمامی گوشت‌های توزیع شده در سطح استان سالم بوده است.

سرپرست روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پی بروز اپیدمی اسهال و استفراغ در بخش‌هایی از استان کردستان از جمله قروه و سریش آباد، گفت: به دنبال بروز این اپیدمی، شایعاتی مبنی بر ارتباط موضوع به بیوتروریسم، گوشت‌های یخ‌زده و یا آلودگی منابع آب منتشر شده است که جملگی بی‌پایه بوده و مشخصا آلودگی آب و آلودگی گوشت، منتفی شده و در آزمایشات به‌عمل آمده بیماری ویروسی « نورواک » گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، این ویروس مدت پنج روز است که در شهرستان قروه شیوع پیدا کرده و تاکنون منجر به مبتلا شدن 700نفر در این شهرستان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: