کد خبر: ۸۰۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۲۳۳
دریادار سیاری:
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: دشمن یه خوبی می‌داند که نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران از توان بازدارندگی بالایی برخوردار است و مهمترین مولفه ما در این قدرت پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح است.
مهمترین مولفه اقتدار نیروهای مسلح، پشتیبانی مردم از آنان است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در نشست با فرماندهان و مسئولان راهیان نور ارتش در قرارگاه عملیاتی جنوب غرب شهید اقارب‌‌‌پرست ارتش در استان خوزستان گفت: نقش ارتش در دفاع از کشور و برقراری امنیت بسیار پر اهمیت است، به ویژه در استان خوزستان که دشمنان همواره نگاه ویژه‌ای به این استان دارند.

وی با اشاره به ماموریت ارتش که شامل سه مولفه مهم پاسداری از تمامیت ارضی، حفظ استقلال کشور و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این سه کلمه در بالاترین جایگاه قرار دارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش ادامه داد: وظیفه ارتش در زمان فعلی حفظ توان رزمی و آمادگی است چراکه توان رزمی، توان بازدارندگی را بالا می‌برد و وقتی این توان افزایش یافت، کسی جرات تعدی و دست اندازی به کشور را نخواهد داشت.

سیاری با تاکید بر اینکه هر اتفاقی که در کشور می‌افتد در زیر سایه امنیت است، تصریح کرد: اگر دولت، برنامه توسعه پنج ساله، دانشگاه، صنعت و... داریم و مردم با خیال راحت مشغول امورات زندگی هستند به دلیل وجود امنیت است و اگر امنیت نباشد، هیچ چیزی وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت جامعه و کشور زیر سایه امنیت رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: همانگونه که فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) تاکید فرمودند، هرچه ساخته و داریم بدون امنیت یک صبح تا ظهر دوام نخواهد آورد و از بین خواهد رفت.

معاون هماهنگ‌‌‌کننده ارتش با اشاره به سرمایه دشمنان در منطقه غرب آسیا ابراز داشت: آمریکا و هم پیمانانشان در منطقه به دنبال آن هستند که با خرج میلیاردها دلار هزینه امنیت را از ما سلب کنند.

سیاری به نقش برخی از کشورهای منطقه در همپیمانی با استکبار اشاره و بیان کرد: برخی ریز کشورها در دور و اطراف نیز به دنبال خودشیرینی برای استکبار به ویژه آمریکا هستند و آمریکا هم به کمک آنها به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است تا مقاصد خود را دنبال کند، اما ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد.

وی افزود: دشمن ۴۰ سال تلاش داشته تا امنیت را از ما سلب کند ولی ناموفق بوده چراکه توان رزم و بازدارندگی ما بالا است و آنها نیز خوب می‌دانند که نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران از توان بازدندگی بالایی برخوردار است و مهمترین مولفه ما در این قدرت پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح است.

رئیس ستاد ارتش راهیان نور را در بالا بردن قدرت نرم کشور، موثر دانست و یادآور شد: هرکس در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کند با شور، شوق و اشتیاق خود می‌آید و اجباری در این کار نیست.

سیاری با بیان اینکه حضور قشر جوان کشور در مناطق عملیاتی برای مبارزه با قدرت نرم دشمن اثرگذار است، عنوان کرد: دشمن به خوبی آن را رصد می‌کند و این تلاش شما بسیار ارشمند است و به ارتقای توان نرم کشور کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: کشوری که توان قدرت نرم بیشتری داشته باشد، می تواند بدون آنکه از قدرت سخت خود استفاده کند به اهدافش دست یابد. راهیان نور در کنار بسیاری از مولفه‌های دیگر از جمله مراسم اربعین حسینی، فرهنگ، هویت، تاریخ و حضور اقوام مختلف در کشور از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت نرم در کشور به حساب می‌آید.

امیر سرتیپ دوم حسن سیفی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش نیز در ابتدای این نشست، گفت: امسال تمرکز فعالیت‌های ارتش در چهار محور برنامه ریزی شده که نمایشگاه آب تیمور به عنوان دروازه ورودی مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور با محوریت معرفی عملکرد ۴۰ ساله ارتش است که از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های ارتش همچون یادمان میشداغ، نیروی دریایی در خرمشهر و نیروی هوایی در پایگاه وحدتی دزفول با رویکردی جدید، فعالیت خود را در مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور آغاز خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انحراف و تحریف دو آفت بزرگ در انتشار مطالب دفاع مقدس است، تلاش دارد با بهره‌مندی از راویان و پیشکسوتان خبره به ارائه مطالب ارزشمند و اثرگذار در مورد نقش ارتش در دوران دفاع مقدس بپردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: