کد خبر: ۸۰۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
تعداد بازدید: ۲۷۰
پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: تیم المپیک ایران کاملا رها شده است و این تیم بدون بازیکنان خود به صورت کامل در حال تمرین است.
تیم امید کاملا رها شده است/به انجام برنامه‌ریزی لیگ توسط یک ایرانی شک دارم!به گزارش خبرداغ به نقل از جانم نیوز، محمد پنجعلی، در مورد وضعیت فوتبال ایران در سال 97، گفت: وضعیت فوتبال ایران با سال‌های قبل تفاوتی نداشته است. فوتبال ما سالهاست که درجا می‌زند. سالهاست که در هیچ رده‌ای موفق نشدیم و فقط پرسپولیس در آن  حال و روز با فداکاری بچه‌ها و زحماتی که کشیده شد توانست نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. روی کار تیمی نمی‌توانیم نتیجه بگیریم و از حریفانمان عقب افتادیم. گاهی موردی شاید بتوانیم در یک تورنمنت عملکرد خوبی داشته باشیم که این از اتفاقات فوتبال است اما واقعیت امر این است که فوتبال ما عقب افتاده است. تیم‌های پایه ما در آسیا حرفی برای گفتن ندارند. تیم المپیک ایران که چند وقت دیگر بازی دارد رها شده است. به این تیم بهای خوبی داده نشده است و امکانات و زیرساخت هم نداریم. دو تیم پرهوادار آسیا و ایران یک ورزشگاه اختصاصی برای برگزاری مسابقات خود ندارند. تبلیغات و بلیت فروشی هم دست باشگاه‌ها نیست. واقعیت فوتبال ما این است.

 

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط در سال 98 هم نباید انتظار خاصی از فوتبال ایران داشت، خاطرنشان کرد: قطعا همینطور است. این حرف الان نیست. 40 سال است که این صحبت را می‌کنیم و نباید از این فوتبال انتظار داشت. اگر موفقیتی هم به صورت مقطعی رقم خورده نباید آن را به حساب مدیریت و برنامه ریزی گذاشت. فوتبال ایران در ذاتش خلاقیت دارد و گاهی موفقیت‌هایی به صورت مقطعی به دست می‌آید.

 

پنجعلی در مورد اینکه به وضعیت تیم امید اشاره کرد و این تیم را از سوی مسئولان ول شده اعلام کرد، گفت: نباید انتظار خاصی داشته باشیم. برای چه باید منتظر نتیجه باشیم.اگر موفقیتی هم کسب شود به خاطر خلاقیت و استعداد فوتبال ایران است. کدام تیم امید به این شکل است. نه بازیکن و نه تمرین مناسب نداشتیم.چند بازیکن را جمع کردیم و می‌خواهیم در رقابت‌های انتخابی حاضر شویم. تیم‌های خاور دور برنامه ریزی خود را از رده پایه دارند. وقتی یک تیم ملی و باشگاهی آسیایی قهرمان می‌شود باید به زیرساخت آنها توجه کرد. خیلی از بازیکنان تیم‌های ملی حریفان ما را بازیکنان تیم امید تشکیل می‌دهند.

 

وی در پاسخ به این سوال که چند بازیکن امید عراق حریف تیم امید ایران عضو تیم بزرگسالان عراق در جام ملت‌ها بودند اما در تیم ملی ما هیچ نماینده‌ای از تیم امید نبود، گفت: دقیقا همینطور است. حرف و درد شما هم همین  است. ما برنامه ریزی نداریم. این وضعیت چند سال است که در فوتبال ایران مشاهده می‌شود. الان استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن نماینده ایران در آسیا هستند به لیگ برتر نگاه کنید که چطور به صورت فشرده بازی گذاشتند.  چند بازیکن پرسپولیس در این مدت مصدوم شدند؟ این تیم‌ها به نام ایران در آسیا حضور دارند. استقلال و ذوب آهن هم به اسم ایران در آسیا هستند. باید منافع ملی را در این بازی‌ها در نظر گرفت و هر تسهیلاتی که می‌توانیم باید برای این تیم‌ها در نظر بگیریم. شما نگاه کنید استقلال و پرسپولیس سه شنبه مقابل العین و السد بازی کردند و امروز باید با نساجی و سپیدرود رو به رو شوند.

 

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که نتیجه گیری نمایند‌ه‌های ایران باعث ایجاد فضای شاد در جامعه می‌شود پس چرا بستر برای عملکرد بهتر آنها فراهم نمی‌شود، گفت: واقعا نمی‌دانم. گاهی اوقات این شک به انسان رجوع می‌کند که آیا افرادی که برای فوتبال ایران برنامه ریزی می‌کنند ایرانی هستند؟ واقعا شک بر انگیز است. دشمن هم اینطور برنامه ریزی نمی‌کند. به وضعیت پرسپولیس نگاه کنید که چند بازیکن این تیم مصدوم شدند. این فشار در حال صدمه زدن به بازیکنان است و تیم کم کم مهره کم می‌آورد. بدن در این شرایط سخت خالی می‌کند و آسیب دیدگی زیاد می‌شود.

 

وی در مورد اینکه در نوروز دربی برگزار می‌شود، اظهار داشت: دربی غیر قابل پیش‌بینی است. امیدوار هستم بازی خوبی را مردم مشاهده کنند و از تماشای این بازی لذت ببرند. امیدوارم مشکلات رفت و آمد، سکو و فروش بلیت وجود نداشته باشد. مردم راحت در سکوهای مورد نظر خود استقرار یابند و از تماشای یک فوتبال زیبا بدون توجه به نتیجه‌ای که رقم می‌‌خورد لذت ببرند.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: