کد خبر: ۸۰۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۳۱۶
استقلال سه‌شنبه‌شب در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در ورزشگاه آزادی و در حضور خیل جمعیت هوادارانش به مصاف العین امارات رفت؛ دیداری که اگر آبی‌پوشان از دل آن 3 امتیاز را کسب کرده بودند، به‌طور حتم این تیم برای باقی ماندن در جمع مدعیان صعود همچنان امیدوار باقی می‌ماند اما...
شفر امسال مرد بازی‌های بزرگ نیست!به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: استقلال سه‌شنبه‌شب در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در ورزشگاه آزادی و در حضور خیل جمعیت هوادارانش به مصاف العین امارات رفت؛ دیداری که اگر آبی‌پوشان از دل آن 3 امتیاز را کسب کرده بودند، به‌طور حتم این تیم برای باقی ماندن در جمع مدعیان صعود همچنان امیدوار باقی می‌ماند اما...

فرصت‌سوزی مهاجمان استقلال، ترکیب متفاوت این تیم در این دیدار، تعویض‌های ضعیف و... البته داوری ضعیف باعث شد استقلال در دیداری که به‌واقع سرتر از حریف اماراتی بود و باید این دیدار را با پیروزی پشت‌سر می‌گذاشت، به کسب یک امتیاز بسنده کرده تا با یک امتیاز از 2 دیدار شانس‌هایش برای صعود از گروه مرگ آسیا به مرحله حذفی کمتر از همیشه شود.

استقلال با شفر؛ قسمت اول

استقلال سال گذشته با شفر روزهای پرفراز و نشیبی را سپری کرد. اگرچه پیرمرد آلمانی زمانی به این تیم آمد که تقریبا شانس‌های قهرمانی استقلال در لیگ برتر حسابی کم شده بود اما او در دیدار با تیم‌های بزرگ در ایران و آسیا خودش را اثبات کرد و ضمن صعود تیمش از گروه مرگ، استقلال را به مقام سوم لیگ برتر ایران رساند تا این دو مقوله ضمانت ماندنش در این تیم بزرگ باشد.

شفر در فصل گذشته به جز تجربه هفته دومش با استقلال و شکست در دربی، سایر دیدارهای بزرگ را با برتری پشت‌سر گذاشت تا نوید فصل بعدی پرقدرت را به هواداران این تیم بدهد. استقلال دربی برگشت را با تک‌گل ووریا به پیروزی رسید و از پس تراکتورسازی، فولاد و سپاهان نیز به‌خوبی برآمد.

شاهکار شفر اما در آسیا بود؛ جایی که تیمش موفق شد در گروهی که تلفیقی از بهترین‌های آسیا در آن قرار داشتند، به‌عنوان صدرنشین صعود کرده و حریف ذوب‌آهن در مرحله اول حذفی شود. شاگردان شفر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت تیم اصفهانی را هم با درخشش تیام شکست دادند تا فصل رویایی استقلال با صعود این تیم به جمع 8 تیم برتر آسیا خاتمه پیدا کند، با این توضیح که همگان تصور می‌کردند با حفظ شاکله تیمی‌اش، فصل بعد، فصل استقلال خواهد بود.

استقلال با شفر؛ قسمت دوم

قسمت دوم استقلال همراه با سرمربی آلمانی در فصل جاری رقم خورد و درحالی که شفر بعد از کلی سروصدا با این تیم تمدید کرده بود، فرصت به خودنمایی این سرمربی آلمانی فرارسید. در اولین آزمون حساس این مربی، استقلال باید در خانه به مصاف السد قطر می‌رفت اما این دیدار را در نمایشی انتقادآمیز واگذار کرد. در واقع آبی‌پوشان این دیدار را به اندیشه‌های غلط تاکتیکی سرمربی موسپید خود و تعویض‌های غلطش واگذار کردند تا شفر در اولین گام در دیداری بزرگ با ناکامی کار را به پایان برساند و در همین نقطه ماموریت آسیایی استقلال نیز برای فتح قاره کهن به پایان رسید.

در ادامه این تیم به لیگ رسید و نوبت به تقابل با تیم‌های مدعی و بالانشین جدول لیگ برتر رسید. استقلال در اولین تقابل با مدعیان موفق شد درحالی تراکتورسازی را مغلوب کند که این تیم در هفته‌های نخست نتایج ضعیفی را کسب کرده بود و درنهایت ناهماهنگی تاکتیکی و تداوم شکست‌های این تیم باعث قطع همکاری جان توشاک با تیم تبریزی شد و این یعنی برتری استقلال مقابل تراکتور در آن برهه به‌هیچ‌وجه کار شاقی قلمداد نشد.

از آن پس اما شاگردان شفر در دیدار با مدعیان قهرمانی ازجمله پرسپولیس، سپاهان، پدیده و حتی تراکتورسازی نه‌تنها رنگ پیروزی را ندیدند که حتی موفق به گلزنی هم نشدند تا مشخص شود شفر فصل جدید در این فصل در لیگ برتر، مرد دیدارهای بزرگ نیست.

با این حال برای نقض این فرضیه، آبی‌ها منتظر حضور این تیم در آسیا بودند تا شاید اندیشه‌های بین‌المللی سرمربی آلمانی یک‌بار دیگر در قاره کهن ناجی این تیم شود اما نمایش ناامیدکننده استقلالی‌ها در دو دیدار اخیر مقابل الدحیل و العین و اتخاذ تاکتیک‌ها و ترکیب‌های غلط و جابه‌جایی پیاپی بازیکنان در ترکیب این تیم باعث شد یک‌بار دیگر به آنچه در میانه این مطلب نوشته شد، با ایمان بیشتری صحبت کنیم که حداقل در فصل جدید وینفرد شفر آلمانی مرد دیدارهای بزرگ چه در داخل و چه در خارج از ایران نیست.

با کم‌رنگ‌شدن رویای صعود آبی‌ها از آسیا، حالا برای «استقلال با شفر؛ قسمت دوم» فقط لیگ برتر باقی مانده و چه‌بسا اگر این روند ناامیدکننده شفر و استقلال در دیدارهای بزرگ ادامه داشته باشد، بعد از 5 سال باز هم این تیم از بلندکردن جام قهرمانی در پایان فصل عاجز خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: