کد خبر: ۸۰۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۳۷۱
آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال به علامت‌های MCI مبتلا هستند که این آمار برای افراد بالای ۸۵ سال حدود ۳۷ درصد است
رژیم غذایی که شما را از آلزایمر دور می‌کندمصرف یکی از خوراکی‌های بسیار لذیذ می‌تواند با از بین بردن پروتئین سمی بتاآمیلیوید مانع از ابتلای انسان به بیماری آلزایمر شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند مصرف مقدار کافی از قارچ خوراکی به‌صورت روزانه سبب جلوگیری از پیری سلول‌های مغزی به ویژه در سالمندان و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و دمانس مغزی می‌شود.
 
این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور (National University of Singapore) برروی سالمندان و ارتباط رژیم خوراکی حاوی قارچ با ابتلا به پیری سلول‌های مغزی است.
 
قارچ‌های خوراکی ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی دارند که از ابتلای انسان‌ها به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های در دسته اختلال‌های شناختی خفیف، پوکی استخوان و افسردگی جلوگیری خواهد کرد.
 
MCI  یکی از اختلالات (Disorders)شایع دوران سالمندی است که با نام اختلال‌های شناختی کوتاه مدت و خفیف شناخته می‌شود، این حالت در مراحل بسیار اولیه ابتلا به آلزایمر قرار دارد و فرد هنوز از توان کافی برای انجام کار‌های شخصی خود برخوردار است، اما به تدریج و با نادیده گرفتن راهکار‌های درمانی و مشاوره با پزشک به بیماری آلزایمر پیش رونده تبدیل خواهد شد.
 
آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال به علامت‌های MCI مبتلا هستند که این آمار برای افراد بالای ۸۵ سال حدود ۳۷ درصد است.
 
کارشناسان دانشگاه ملی سنگاپور در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به بررسی بیش از ۶۰۰ فرد سالمند ساکن آن کشور پرداخته‌اند و داوطلبان را به گروه‌های مختلف تقسیم کرده‌اند که رژیم‌های خوراکی متفاوت دارند.
 
آن دسته از داوطلبان که در رژیم خوراکی روزانه خود به میزان کافی قارچ مصرف می‌کردند، توان و قدرت بالای شناختی بیش از سایرین دارند و درصد کمی از آنها در سال‌های بعد به آلزایمر دچار شده‌اند.
 
کارشناسان اثرگذاری قارچ بر افزایش توان حافظه را ناشی از وجود ماده شیمیایی ergothienone در ترکیب این ماده خوراکی می‌دانند که نوعی آنتی اکسیدان و ماده ضد التهابی است.
 
بدن انسان قادر به ساخت آنتی اکسیدان نیست و باید از منابع خارجی آن را تامین کند که یکی از بهترین منابع خارجی تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن انسان قارچ است.
 
گروهی از دانشمندان در طرح‌های مشابه اعتقاد دارند امکان دارد ترکیب‌های زیستی فعال موجود در قارچ سبب مرگ و از بین بردن پروتئین سمی بتاآمیلیوید شود که یکی از اصلی‌ترین عامل‌های ابتلای افراد به بیماری آلزایمر است.
 
کارشناسان مصرف روزانه یک فنجان قهوه پخته را به سالمندان در صورت نداشتن آلرژی خوراکی و خرید قارچ از مراکز معتبر برای جلوگیری از ابتلا به بیماری(Sickness) آلزایمر توصیه می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: