کد خبر: ۸۰۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۳۶۲
خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد که قند موجود در آن انرژی رسانی می‌کند
چه کسانی نباید خرما بخورند؟ خرما برای دیابتی‌ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین،  احمد ساعدی، متخصص(Expert) تغذیه گفت: خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد که قند موجود در آن انرژی رسانی می‌کند.

وی افزود: روزانه ۲ عدد خرمای متوسط برای دیابتی‌ها متناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود.

ساعدی خاطر نشان کرد: خرما برای دیابتی‌ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

وی گفت: تبخال ویروسی است و خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست، زیرا خرما قند خون را بالا می‌برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.

این متخصص تغذیه(Nutrition) افزود: مصرف خرما با شیر و ماست توصیه می‌شود و جلوی گرسنگی و تشنگی را می‌گیرد.

وی در خصوص خاصیت خرما گفت: استفاده از خرما ۲ تا ۳ عدد می‌تواند به عنوان جانشین میوه باشد همچنین می‌توان برای تهیه کیک و شیرینی از خرما استفاده کرد که ضرر کمتری نسبت به شیرین‌های معمولی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: