کد خبر: ۸۰۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۱۵۵
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور از امنیت به عنوان پیش نیاز هر اقدام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یاد کرد و گفت: بدون برقراری امنیت، نمی‌توان از آزادی، عدالت و توسعه سخن گفت و این واژه‌ها و مفاهیم زمانی معنا می‌یابد که امنیت وجود داشته باشد.
بدون امنیت نمی‌توان از آزادی، عدالت و توسعه سخن گفت/ سفر رییس‌جمهور به عراق نمایش اوج عظمت ایران بود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا که با حضور خانواده های معظم شهدای عرصه امنیت برگزار شد، از برگزاری این کنگره برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد و گفت: راه شهدا، فرهنگ شهدا و ایثار باید زنده نگه داشته شود زیرا آنچه امروز به نام ایران و نظام و انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور داریم محصول فداکاری ایثارگران و شهدای عزیز است.

وی با تأکید بر این که ما باید قدردان خون شهدا باشیم اظهار داشت: شهدای عرصه امنیت که در دستگاه ها و بخش های مختلف امنیتی کشور فعالیت می کردند مسئولیت بسیار دشواری بر دوش داشتند و جان خود را در این مسیر تقدیم انقلاب و ایران کردند. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که گاهی از برخی نعمت ها غفلت می کنیم و قدر آنها را به خوبی درک نمی کنیم تصریح کرد: نعمت سلامتی و امنیت از جمله نعمت هایی هستند که تا وقتی در اختیار داریم قدر آن را نمی دانیم. این مفهوم در سخن پیامبر بزرگ اسلام نیز مورد تأکید قرار گرفته و از نظر رسول اکرم (ص) دو نعمت صحت و امنیت در زمره نعمت های گم شده قرار گرفته اند. 

جهانگیری افزود: جامعه ای که از این دو نعمت محروم باشد جامعه ای رو به پیشرفت نیست و نمی تواند بر مشکلات و مسائل خود فائق آید. 

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته از دوران های بسیار سخت و دشوار عبور کرده است، خاطرنشان کرد: ایران جنگ بزرگی را در زمانی که این نظام نهالی تازه غرس شده بود پشت سر گذاشت و وقتی امروز پس از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس ایام جنگ را مرور می کنیم می بینیم آنچه سبب شد که بتوانیم از دوران جنگ سرفراز بیرون آییم، روحیه و فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران بود. 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته از ترور و اقدامات خشونت آمیز بزرگی عبور کرد بطوریکه در همان اوایل انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، نخست وزیر، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم کوچه و بازار به واسطه انفجارهای تروریستی شهید شدند. 

جهانگیری با بیان اینکه با ایستادگی نیروهای امنیتی، جمهوری اسلامی ایران توانست این دوران را پشت سر بگذارد ابراز داشت: در دو دهه اخیر نیز حوادث و اتفاقات متعددی در کشورهای اطراف ما رخ داد که هر کدام از این اتفاقات قادر بود یک کشور قدرتمند را از پا در بیاورد. 

وی با اشاره به جنگ اول و دوم خلیج فارس، لشگرکشی به افغانستان، درگیری های پاکستان و مسایل سوریه و شکل‌‌گیری گروه‌‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش، بیان کرد: تحلیل این اتفاقات به ما می گوید که این مسایل می توانست منطقه ما را به یکی از کانون های ناامن تبدیل کند که متاسفانه در برخی از کشورها شاهد ناامنی هستیم. خوشبختانه در میان این همه آتش و درگیری، کشوری که توانست به سلامت از این بحران ها عبور کند ایران بود و جمهوری اسلامی ایران نه تنها توانست امنیت خود را حفظ کند بلکه به کشورهای منطقه نیز کمک کرد تا از صحنه روزگار حذف نشوند. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به هزینه هفت هزار میلیارد دلاری آمریکا در منطقه خاورمیانه یادآور شد: نتیجه این هزینه ها آن بود که رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور در شب سال نو میلادی به طور مخفیانه و با رعایت شدیدترین تدابیر امنیتی سفر کند که این یک موضوع به شدت عبرت انگیز برای همه دنیاست.

جهانگیری اضافه کرد: سفر رئیس جمهور آمریکا در شرایطی انجام شد که هیچ کدام از مقامات کاخ سفید و نیز مقامات عراق از آن اطلاع نداشتند و این نتیجه نابود کردن منابع و زیر ساخت های کشورهایی نظیر عراق و افغانستان و برخی کشورهای منطقه است.

وی در مقابل به سفر مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه نظیر عراق اشاره و بیان کرد: سفر جاری رئیس‌‌جمهور به عراق از هفته ها قبل اعلام شده بود و استقبال مقامات عراقی، مقامات محلی، شیوخ و طوایف، دیدار با مراجع عظام و استقبال در عتبات و حرمین شریفین نمایش اوج عظمت جمهوری اسلامی ایران بود. 

معاون اول رئیس‌‌جمهور با طرح این پرسش که چرا ایران این چنین در قلب مسئولین و مردم عراق قرار می گیرد و آمریکاییها مورد نفرت هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تدبیر امام راحل (ره) و هدایت مقام معظم رهبری، بر قلب ملت های منطقه حاکم شده است. جمهوری اسلامی ایران در دوران سختی این کشورها، به درخواست آنها بدون هیچ چشم داشتی به آنها با امکانات مالی و حتی جان فرزندانش کمک کرد. 

جهانگیری با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به سردار قاسم سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری که بالاترین نشان نظامی در کشور است، اظهار داشت: سردار سلیمانی سرداری بزرگ است که از دوران دفاع مقدس گردان ها، تیپ ها و لشگرها را هدایت کرد و امروز نیز این گونه برای کشور افتخار آفرینی می کند. 

وی با اشاره به سفر چندی پیش خود به کشور سوریه تصریح کرد: برخلاف تصور عموم، اوضاع کشور سوریه آرام است و سفر رئیس جمهور این کشور به تهران نیز نشانه ارتباط عمیق دو کشور بود. 

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به خانواده های معظم شهدای عرصه امنیت خاطرنشان کرد: ثمره و نتیجه خون فرزندان شما افتخار و امنیت برای کشور بوده است و شما بهترین سرمایه های خود را که فرزندانتان بودند تقدیم انقلاب و کشور کردید. 

جهانگیری ادامه داد: البته بدخواهان نظام دست از شیطنت برنمی دارند اما نیروهای مسلح کشور حتماً از امنیت ایران که بزرگترین دستاورد است حفاظت و حراست خواهند کرد. 

وزیر اطلاعات نیز در این مراسم با بیان اینکه شهادت رمز عزت و سربلندی یک ملت است، ابراز داشت: به برکت خون شهدا نظام اسلامی از عزت برخوردار است و ما باید خود را مدیون خون شهدا بدانیم و خانواده های معظم آنان را ارج نهیم. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره گفت: ‌ما باید همواره قدردان خون پاک شهیدان و خانواده های بزرگوار آنان باشیم. 

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از برخی خانواده های معظم شهدای عرصه امنیت قدردانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: