کد خبر: ۸۰۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۴۷
گروهی از پژوهشگران بیش از 210 برنامه اندرویدی مخرب یافته اند که با ابزارهای تبلیغاتی آلوده شده اند. بر اساس گزارش های اولیه اکثر برنامه های آلوده شبیه سازهایی مثل؛ Tractor Farming Simulator و Train Train Simulator بودند.
کشف بیش از 210 برنامه اندرویدی مخرب / میلیونها کاربر آلوده شدندگروهی از پژوهشگران بیش از 210 برنامه اندرویدی مخرب یافته اند که با ابزارهای تبلیغاتی آلوده شده اند. بر اساس گزارش های اولیه اکثر برنامه های آلوده شبیه سازهایی مثل؛ Tractor Farming Simulator و Train Train Simulator بودند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، محققان گفتند میلیون ها دستگاه از این برنامه های اندرویدی آلوده شده اند، چرا که این ابزارهای تبلیغاتی آلوده در گوشی های مختلفی دانلود شده اند.

محققان امنیتی از موسسه Check Point کدهای مخربی را در 210 اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه گوگل پلی یافته اند که تقریبا 150 میلیون بار دانلود شده اند. این بدافزار درون یک کیت توسعه نرم افزاری (SDK) در این برنامه ها جاسازی شده که برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گرفت.

محققان Check Point گفتند که برنامه های آلوده قادر به نمایش آگهی های پس زمینه، مرورگر برای هر صفحه باز کرده و برنامه های مخرب بیشتری را از فروشگاه گوگل پلی  یا سرور از راه دور دانلود کرده اند. صفحه مرورگر جدید می تواند به وب سایت های فیشینگ منجر شود (صفحاتی که به نظر واقعی هستند اما برای فریب مردم برای نشان دادن اعتبار ورود به سیستم آنها طراحی شده است)

جاناتان شیمونویچ، مدیر این گروه در این خصوص گفت: "در حالی که این برنامه ها به طور کامل قادر به انجام فعالیت های مخرب هستند، تنها کافیست تبلیغات این برنامه ها را نگاه کنیم تا متوجه قدرت نفوذ این نوع برنامه های مخرب شویم."

پیش از این نیز فروشگاه گوگل پلی با اتهاماتی در خصوص نظارت ناکافی بر محتواهای خود رو به رو شده بود.به نظر می رسد گوگل پلی یک هدف دائمی برای کلاهبرداریهای تبلیغاتی است.این در حالی است که ظاهرا اندروید تلاش هایی را برای جلوگیری از برنامه های مخرب انجام داده است، اما این تلاش ها ناکافی به نظر می رسند.

ابزارهای تبلیغاتی و مزاحم اغلب در SDK پنهان می شوند که ابزارهای شخص ثالث در برنامه ها هستند.محققان دریافتند که SDK Adware در فروشگاه  گوگل پلی بین صدها برنامه دیگر پنهان شده است که اکثر آنها بازی های شبیه سازی شده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: