کد خبر: ۸۰۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
تعداد بازدید: ۶۷۸
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره سکوت دولت در اعلام درصد پیشنهادی خود گفت: دولت امیدوار بود دو گروه کارفرمایی و کارگری پس از چانه‌زنی طولانی به توافق برسند ولی نمایندگان کارگری از مواضع خود عقب‌نشینی نکردند چراکه دنبال تصویب مزدی منطقی برای کارگران هستند و دستمزد کارگران برای آنها از شب عید مهم‌تر است و تا رسیدن به خواست جامعه کارگری جلسات دستمزد را ادامه خواهند داد.
جلسات دستمزد تا رسیدن به خواست جامعه کارگری ادامه می‌یابدنایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره سکوت دولت در اعلام درصد پیشنهادی خود گفت: دولت امیدوار بود دو گروه کارفرمایی و کارگری پس از چانه‌زنی طولانی به توافق برسند ولی نمایندگان کارگری از مواضع خود عقب‌نشینی نکردند چراکه دنبال تصویب مزدی منطقی برای کارگران هستند و دستمزد کارگران برای آنها از شب عید مهم‌تر است و تا رسیدن به خواست جامعه کارگری جلسات دستمزد را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ،ناصر چمنی درباره برگزاری نشست امشب شورای عالی کار گفت: اعتقاد گروه کارگری این است که افزایش مزد باید منطقی و به شکلی باشد که قدرت خرید جامعه کارگری را برای سال آینده حفظ کند.

وی درباره پیشنهاد کارفرمایان مبنی بر افزایش ۲۳.۵ درصدی دستمزد اظهار کرد: وقتی کمیته دستمزد به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان به عنوان هزینه ماهانه زندگی کارگران رسیده، طبیعی است که گروه کارگری این درصدها را نپذیرد. البته کارفرمایان این رقم را پذیرفته و تأیید می‌کنند اما هنگام تعیین دستمزد شرایط اقتصادی و ناتوانی از پرداخت مزد را پیش می‌کشند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در عین حال درباره حذف تعیین مزد منطقه‌ای و تصویب مزد ملی در نشست امشب شورای عالی کار گفت: طبیعی است که مزد منطقه‌ای تصویب نشود چون هنوز زیرساخت‌های تعیین دستمزد به شکل منطقه‌ای را نداریم. به همین دلیل شرکای اجتماعی تصمیم گرفتند مزد ملی را انتخاب کنند تا برای تمام کشور دستمزد واحدی تصویب شود.

وی در پایان درباره سکوت دولت در اعلام درصد پیشنهادی خود گفت: دولت امیدوار بود دو گروه کارفرمایی و کارگری پس از چانه‌زنی طولانی به توافق برسند ولی نمایندگان کارگری از مواضع خود عقب‌نشینی نکردند چراکه دنبال تصویب مزدی منطقی برای کارگران هستند و دستمزد کارگران برای آنها از شب عید مهم‌تر است و تا رسیدن به خواست جامعه کارگری جلسات دستمزد را ادامه خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: