کد خبر: ۸۰۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
تعداد بازدید: ۲۲۸
پس از پایان عملیات مرمت
کوشک احمدشاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران پس از یک دوره شش ماهه اجرای پروژه حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماری بنا بازگشایی شد.
عمارت کوشک احمدشاهی با حضور دکتر مونسان بازگشایی شد
به گزارش خبرداغ به نقل از  میراث آریا، مراسم بازگشایی کوشک احمدشاهی، عصر امروز سه شنبه 21 اسفند97 با حضور دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

مونسان در حاشیه بازگشایی این بنای تاریخی از دست اندرکاران مرمت عمارت کوشک احمدشاهی و نیز مدیریت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تشکر کرد.

بازگشایی عمارت کوشک احمدشاهی همزمان با افتتاحیه جشنواره نوروزی «سین هشتم» انجام شد و در بازگشایی کوشک احمدشاهی استاندار سیستان و بلوچستان، و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

عمارت کوشک احمدشاهی اواخر دوره قاجار به منظور خوابگاه ییلاقی احمدشاه در میان باغ نیاوران با مساحتی بالغ بر 700 مترمربع در دو طبقه با سقف شیروانی بنا شد.

 از ویژگی های عمده این بنا تزیینات و نمای آجری به کار رفته در سرتاسر نمای بیرونی آن است. این عمارت در دوره پهلوی دوم پس از مرمت و تغییر مبلمان داخلی به عنوان محل سکونت رضا پهلوی مورد استفاده قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: