کد خبر: ۸۰۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۲۲۷
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی تواند مانند شورای نگهبان مصوبه مجلس را مورد بررسی قرار دهد.
علی مطهری: مجمع نمی‌تواند مصوبات مجلس را بررسی کند /پزشکیان: درصورت اصرار مجمع بررسی می‌کند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی مطهری نماینده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  با استناد به اصل ۱۱۲ قانون اساسی در جریان بررسی نظرات شورای نگهبان بر لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: اصلاح کمیسیون تلفیق بودجه و لایحه بودجه سال آینده به دنبال ایرادی است که مجمع تشخیص مصلحت گرفته، این در حالی است که مجمع نمی‌تواند به مصوبه مجلس ایراد بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامهشر و پردیس در مجلس ادامه داد: مجمع نمی‌تواند مانند شورای نگهبان بعد از مصوبه مجلس به آن ورود کند و بگوید باید مصوبه‌ای اصلاح شود، بلکه می‌تواند در جریان تصویب طرح یا لایحه اعلام نظر کند تا مجلس آن نظر را اعمال کند.

وی گفت: بنابراین ورود به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام از مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال ۹۸ خلاف اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و مجلس نباید به این ایراد وارد شود، چرا که در آینده به جای یک شورای نگهبان دو شورای نگهبان خواهیم داشت.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: ما نظر شورای نگهبان درخصوص لایحه بودجه را بررسی می‌کنیم و در صورتی که نمایندگان بر مصوبات خود مجدداً اصرار کنند، برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت ارسال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: