کد خبر: ۸۰۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۷۸۹
فعال سیاسی اصلاح طلب درباره بررسی بودجه در هیئت نظارت مجمع گفت: به نظر من آقای روحانی نباید اجازه بدهند که اینگونه قانون اساسی در روز روشن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر ارگان‌های انتصابی که حتی یک رأی هم از ملت نیاوردند در امور دخالت کنند.
زیباکلام: روحانی اجازه دخالت در قانون را ندهد/ مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش می‌کند یک جایگاه جدیدی برای خود قائل شودبه گزارش خبرداغ به نقل از برنا: «صادق زیبا کلام» فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص "ورود هیئت نظارت مجمع برای بررسی لایحه بودجه" گفت: یکی از تحولاتی که اخیرا ما شاهد بودیم، این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش می‌کند یک جایگاه جدیدی برای خود قائل شود. مجمع می‌خواهد در امور کلی نظام ورود کند. طبیعی است اگر دوران آقای احمدی‌نژاد بود مجمع به هیچ وجه به خود اجازه نمی‌داد که بیاید و در امور اجرایی دخالت کند و آقای احمدی نژاد هم اجازه نمی‌داد و زیر بار نمی‌رفت.

او ادامه داد: باتوجه به وضعیتی که آقای روحانی پیدا کرده و اینکه متأسفانه ایشان مقداری در ایستادن در برابر جریاناتی که بیرون از چارچوب قدرت و اختیاراتشان کارهایی را می‌کنند مماشات انجام می دهند، این مسئله باعث شده تا آنها بیشتر به خودشان اجازه بدهند و جلو بیایند. اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام شروع کند به بررسی لایحه بودجه و ایرادات را بگوید و از طرفی هم شورای نگهبان بودجه را بررسی کند، شاید سال آینده هم مجلس خبرگان بگوید که ما هم می‌خواهیم لایحه بودجه را قبل از اینکه به تصویب برسد، بررسی کنیم.

زیبا کلام بیان کرد: ببینید در کدام کشور و در کجای دنیا با لایحه بودجه این گونه برخورد می‌شود؟ معمولا قوه مجریه جریانی که نصف به علاوه 1 آرا را در انتخابات آورده و پیروز شده بودجه کشور را می‌نویسد. آنچه که صورت می‌گیرد کارهای فراقانونی و غیرقانونی هست و آقای روحانی پاسدار قانون اساسی است. در اولین اصل قانون اساسی (113) که شرح وظایف رئیس جمهور را می‌گوید، آمده است که رئیس جمهور به عنوان فرد دوم نظام اولین و مهم‌ترین مسئولیتش حکم اجرای قانون است که قانون اساسی درست اجرا شود.

او در پایان گفت: به نظر من آقای روحانی نباید اجازه بدهند که اینگونه قانون اساسی در روز روشن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر ارگان‌های انتسابی که حتی یک رأی هم از ملت نیاوردند، در امور دخالت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: