کد خبر: ۸۰۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۱۱۰۱
مصرف این جوانه موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ همچنین از آلزایمر پیشگیری می‌کند
دفع سنگ کیسه صفرا با جوانه تخم چغندر و لبو یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی جوانه را دv دفع سنگ کیسه صفرا و پیشگیری از بیماری‌های قارچی و ویروسی موثر دانست.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، جوانه تخم چغندر و لبو حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی (زینک)، آهن، اسیدفولیک، مس، فولات، منگنز، بتالین، ازت، قند، کارتنوئیدها، لوتئین، آنتوسیانین‌ها و غیره است.

برای بررسی خواص جوانه تخم چغندر و لبو و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص جوانه تخم چغندر و لبو

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص جوانه تخم چغندر و لبو گفت: مصرف این جوانه موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ همچنین از آلزایمر پیشگیری می‌کند.

وی افزود: جوانه تخم چغندر و لبو به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود.

عظمایی بیان کرد: این جوانه موجب پاکسازی کبد، کلیه و کیسه صفرا می‌شود و به دفع سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: فیبر موجود در جوانه تخم چغندر و لبو موجب عملکرد بهتر روده و هضم آسان غذا می‌شود؛ لذا یبوست را رفع می‌کند.

عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص این جوانه می‌توان به رفع التهاب مجاری ادرار، دفع سمومات بدن، کاهش چربی‌خون، سم‌زدایی کبد، کنترل قند و فشارخون اشاره کرد.

وی گفت: جوانه تخم چغندر و لبو به علت داشتن پروتئین بالا موجب تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای ورزشکاران و مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی اظهار کرد: مصرف جوانه تخم چغندر و لبو موجب پیشگیری از بیماری‌های(Diseases) با منشا ویروسی، باکتری و قارچی می‌شود.

عظمایی گفت: مصرف این جوانه بینایی را تقویت می‌کند و از آب مروارید (کاتاراکت) و تباهی لکه‌زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: جوانه تخم چغندر و لبو موجب تقویت سیستم قلبی عروقی می‌شود و از سکته‌های مغزی و قلبی پیشگیری می‌کند.

وی گفت: این جوانه تاثیر چشمگیری در رفع مشکلات تنفسی دارد؛ لذا برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها از جمله آسم بسیار مفید و اثربخش است.

عظمایی اظهار کرد: جوانه تخم چغندر و لبو دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود؛ همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: مصرف این جوانه به همراه سالاد یک انتخاب مناسب برای افرادی است که قصد کاهش وزن و لاغری دارند؛ زیرا موجب چربی‌سوزی، لاغری و تناسب اندام می‌شود.

عظمایی گفت: بتالین موجود در جوانه تخم شلغم و لبو علائم و عوارض بیماری گواتر را کاهش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف این جوانه از رعشه و بیماری جذام پیشگیری (prevention)می‌کند.

مواد لازم جوانه تخم چغندر و لبو

-تخم چغندر یا لبو ۲۰۰ گرم
-آب به مقدار لازم

طرز تهیه جوانه تخم چغندر و لبو

-برای تهیه این جوانه ابتدا تخم چغندر یا لبو را می‌شوییم.
-تخم چغندر را درون بشقاب شیشه‌ای حاوی آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم یک روز بماند.
-سپس آب آن عوض می‌کنیم و روی بشقاب یک پارچه سفید نمدار قرار می‌دهیم.
-تا زمانی که جوانه رشد کند باید هر روز پارچه را نمناک کرد.
-پس از ۷-۵ روز جوانه تخم چغندر یا لبو رشد می‌کند.
-هنگامی که جوانه آماده شد در یخچال قرار می‌دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: