کد خبر: ۸۰۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۰۳
شاخص ارزی که روز یکشنبه ۴۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز دوشنبه ۴۰۰ تومان افت دیگر را نیز تجربه کرد تا میزان نزول آن طی ۲ روز کاری به ۸۵۰ تومان(معادل ۲/ ۶ درصد) برسد.
قیمت دلار امروز هم پایین می‌آید؟
به گزارش خبرداغ به نقل از دنیای اقتصاد: شاخص ارزی که روز یکشنبه ۴۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز دوشنبه ۴۰۰ تومان افت دیگر را نیز تجربه کرد تا میزان نزول آن طی ۲ روز کاری به ۸۵۰ تومان(معادل ۲/ ۶ درصد) برسد.

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که در این روز موجب افزایش فروش دلاردر بازار داخلی شد، افت قیمت حواله درهم بود. نرخ حواله درهم یکی از مهم‌ترین متغیرهایی است که از همان ابتدای روز توسط معامله‌گران بازار داخلی رصد می‌شود. روز گذشته نیز فروش حواله درهم زیاد بود و قیمت این ارز به‌راحتی در مقطعی به زیر ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رفت.

جالب آن بود که با بازگشت قیمت درهم از کف ۳ هزار و ۴۸۰ تومانی، قیمت دلار در بازار داخلی نیز تغییر مسیر داد. دیگر عاملی که در این۲ روز منجر به نزول شدید قیمت دلار شد، افزایش عرضه ارز در بازار داخلی بود. به گفته فعالان، صرافی‌های منتخب بازارساز در روزهای اخیر عرضه خود را بالا برده‌اند. افزون بر این، برخی از افراد عادی نیز در۲ روز اخیر به واسطه افت شدید قیمت، موقعیت فروش گرفته‌اند تا خود را از خطر افت بیشتر قیمت مصون نگه دارند.

در این میان، عده‌ای از معامله‌گران این موضوع را برجسته می‌کنند که ۲ روز پس از اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی قیمت در بازار داخلی سیر نزولی گرفته است. از نظر آنها بانک مرکزی برای قدرت‌نمایی و بالا بردن اعتبار خود میزان عرضه ارز را افزایش داده است. البته به‌طور طبیعی در ماه انتهایی سال انتظار می‌رود پتروشیمی‌ها نیز عرضه خود را بالا ببرند. باید دید مبارزه قیمتی که در آستانه مرز ۱۳ هزار تومانی در بازار شکل گرفته، منجر به بازگشت قیمتی خواهد شد یا دلار امروز نیز به حرکت نزولی خود ادامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: