کد خبر: ۸۰۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۶
شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام از چهار شرکت و سه فرد مستقر در چین به دلیل ترویج فروش اکانت های جعلی، لایک و فالوئر شکایت کردند.
فیس بوک از شرکت های چینی برای فروش اکانت های جعلی شکایت کردبه گزارش خبرداغ به نقل از   شبکه خبری بلومبرگ، فیس بوک اعلام کرد که از این اکانت های جعلی می توان برای اهداف شرورانه استفاده کرد. 
به موجب شکایت نامه ای که فیس بوک در دادگاهی فدرال در سانفرانسیسکو تنظیم کرده است، شرکت های چینی به تبلیغ و ایجاد اکانت های جعلی در دو سال گذشته، بازاریابی این اکانت ها برای فروش در شش وب سایت و فروش آن در حجمی بالا متهم شده اند. 
همچنین این شکایت نامه حاکی است که از اکانت های جعلی می توان برای دستیابی به اطلاعات از طریق جعل وب سایت، آدرس ایمیل و ...، ترویج کلاهبرداری و تخلف های دیگر استفاده کرد. 
فیس بوک اعلام کرد که اکانت های جعلی همچنین در شرکت ها و شبکه های اجتماعی آمازون، اپل، گوگل، لینکدین و توییتر ایجاد شده اند. 
براساس این گزارش، فیس بوک به دلیل استفاده از داده های محرمانه و تاثیر محتوای زیانبار دو میلیارد و 700 میلیون کاربر ماهیانه اش، زیر ذره بین قرار دارد و دولت های جهان، سیاست های این شرکت را زیر سئوال برده اند. 
در همین حال، شکایت تنظیم شده در داده فدرال آمریکا که به چندین مورد تخطی از قانون علائم تجاری ایالات متحده اشاره دارد، شیوه مبارزه فیس بوک با بهره برداری تجاری از شبکه های اجتماعی اش محسوب می شود. 
فیس بوک و اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی اکانت های جعلی، دو میلیارد و یکصد میلیون اکانت غیرمعتبر را در سال گذشته میلادی از کار انداختند. 
چندی پیش اتحادیه اروپا اعلام کرد که دو میلیون و 700 هزار نفر از شهروندان ساکن در کشورهای عضو این اتحادیه ممکن است قربانی رسوایی افشای اطلاعات شخصی در شبکه اجتماعی فیس بوک شده باشند.
فیس بوک نیز خبر داد که دستکم 87 میلیون کاربر در جهان در معرض افشای اطلاعات قرار گرفته اند. بسیاری از این کاربران در خارج از اروپا زندگی می کنند و شمار قابل توجهی از آنها در کشورهای در حال توسعه به سر می برند. 
شرکت تحلیل داده های کمبریج آنالیتیکا که با ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشت، به حفظ بخشی از اطلاعات کاربران فیس بوک پس از قول به حذف آن، متهم شد و فعالیت اش به حال تعلیق درآمد.
این شرکت اطلاعات کاربران را از یک اپلیکیشن فیس بوک که قرار بود ابزاری در زمینه تحقیقات روان شناختی باشد، دریافت می کرد در حالی که شرکت مزبور از مجوز لازم برای دستیابی به این اطلاعات برخوردار نبود.
طبق اعلام فیس بوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا در سال 2015 تائید کرد که این اطلاعات را از بین برده، اما فیس بوک گزارش هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه همه این اطلاعات حذف نشده است. 
از سویی، موعد انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا نزدیک می شود و مقام های این اتحادیه از مسئولان شبکه های فیس بوک، گوگل و توییتر خواسته اند به منظور مقابله با انتشار اخبار جعلی، تمهیدات بیشتری در پیش گیرند.
در جریان انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، میلیون ها نفر از مردم 27 کشور عضو این اتحادیه، 705 نماینده این پارلمان را انتخاب می کنند. 
اعضای کمیسیون امور امنیتی و دیجیتالی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده اند که راهکارهای ارائه شده از سوی شرکت های فناوری برای بررسی و موشکافی تبلیغات سیاسی، در اختیار همه کشورهای عضو این اتحادیه قرار نگرفته است.

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: