کد خبر: ۸۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۱۷۱
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بحثی با فضلای حوزه علمیه قم داشتیم و در مجموع دیدیم که بر روی این موضوع زمینه هایی وجود دارد که بتوانیم موضوع برابری دیه زن و مردم را مطرح کنیم و به صورت لایحه ای برای دولت تنظیم شود. مستندات فقهی و حقوقی این موضوع را تنظیم کردیم و به دولت ارائه دادیم و امیدواریم بحث جامعی صورت بگیرد و در مجلس کار شود.
ابتکار: لایحه برابری دیه زن و مرد به دولت ارائه شد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از ارائه لایحه دیه برابری زن و مرد به دولت خبر داد و گفت: مستندات فقهی و نظرات علمای حوزه در این لایحه آمده است.

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایرنا معصومه ابتکار روز سه شنبه به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در گفت و گو با رادیو تهران افزود: در نص صریح قرآن کریم هیچ صراحتی به میزان دیه نداریم و درباره میزان دیه یا تفاوت آن میان مردان و زنان در قرآن هیچ صراحتی وجود ندارد. آنچه در این زمینه وجود دارد برداشت های فقهی و تفاسیر است و در این زمینه بیشتر بر روی اجماع فقها نظر داده شده است.

بحثی با فضلای حوزه علمیه قم داشتیم و در مجموع دیدیم که بر روی این موضوع زمینه هایی وجود دارد که بتوانیم موضوع برابری دیه زن و مردم را مطرح کنیم و به صورت لایحه ای برای دولت تنظیم شود. مستندات فقهی و حقوقی این موضوع را تنظیم کردیم و به دولت ارائه دادیم و امیدواریم بحث جامعی صورت بگیرد و در مجلس کار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: