کد خبر: ۸۰۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
تعداد بازدید: ۳۸۰
هافبک جدید فولاد، یک ژاپنی است. بازیکنی که در جی‌لیگ، لاتویا، لهستان و روسیه بازی کرده و حالا بعد از 2 فصل حضور در تایلند، به ایران آمده تا بازی در یک لیگ جدید را تجربه کند.
با ژاپنی تازه وارد فوتبال ایران؛ غنی شده با قلب شیر

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، او که در 6 لیگ مختلف بازی کرده، به هفتمین کشور آمده و قرار است پیراهن فولاد را بپوشد و در خط میانی این تیم بازی کند. آکاهوشی یک بازیساز است با قامتی در حدود 175 سانتیمتر.  بازیکنی که فولاد برای رسیدن به دروازه حریفان نیاز دارد. هافبکی باتجربه با پاس‌‌هایی فوق‌العاده و طلایی. او بعد از سوگیتا، دومین ژاپنی لیگ هجدهم است که افشین قطبی برنامه‌های ویژه‌ای برای استفاده از او دارد.  

افشین قطبی از وقتی به ایران برگشته و روی نیمکت فولاد نشسته، نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده. از پیروزی مقابل تراکتورسازی در تبریز تا برد برابر پرسپولیس و همچنین نفت مسجدسلیمان. این نتایج فولاد را به یک تیم مدعی تبدیل کرده، بهترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم که امیدوار است با تقویت در چند پست بتواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

افشین قطبی بعد از جذب یک مهاجم خارجی به نام رافائل مسی، حالا دست روی یک هافبک ژاپنی گذاشته و او را نیز به فولاد آورده. قطبی در لیگ دو چین و وقتی که روی نیمکت شیجیاژوانگ می‌نشست، مسی را می‌شناخت و او را از نزدیک و در ترکیب تیم مقابل دیده بود. همین عاملی شد تا این مهاجم مورد توجه فولاد قرار بگیرد و نخستین بازی خود را برابر پرسپولیس انجام بدهد. هر چند مسی فعلا گلی برای فولاد به ثمر نرسانده اما مهاجم قابل اعتمادی نشان داده.

بعد از مسی، تاکافومی آکاهوشی نیز پیراهن فولاد را پوشیده. دومین بازیکن ژاپنی لیگ، بعد از یوکیا سوگیتا. او به ایران آمده و قرارداد خود را با فولاد ثبت کرده. هافبکی 33 ساله که سابقه بازی در لیگ‌های اروپایی را نیز در کارنامه دارد. آکاهوشی فوتبال خود را در دسته 2 ژاپن آغاز کرد و چندین بار در ترکیب میتو قرار گرفت. او سپس پیراهن یاماگاتا را در جی‌لیگ پوشید و 8 بار هم برای این تیم به میدان رفت.

هافبک جدید فولاد، در 22 سالگی تصمیم به خروج از ژاپن گرفت و البته کشوری ناشناخته را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد. لیگ لاتویا و باشگاه متالورگس، انتخاب آکاهوشی بود و او در این باشگاه 15 بازی انجام داد و 6 گل نیز به ثمر رساند. آکاهوشی بعد از بازی در لیگ لاتویا، پیراهن پوگون در دسته دو لهستان را پوشید و همراه این تیم به لیگ یک صعود کرد. آکاهوشی در پوگون به قدری درخشید که به بازیکن محبوب هواداران تبدیل شد و 5 فصل نیز در این تیم ماند.

اوفا در لیگ‌برتر روسیه، انتخاب بعدی مارکوپولوی ژاپنی بود. او البته روزهای موفقی را در اوفا تجربه نکرد. 2 بازی انجام داد و روی هم 80 دقیقه در زمین بود تا تصمیم به جدایی بگیرد و به پوگون در لیگ لهستان برگردد. آکاهوشی 3 فصل دیگر در پوگون ماند و در نهایت تصمیم به بازگشت به آسیا و حضور در لیگ تایلند گرفت. او فصل 2017 عضو باشگاه راچاجوری بود و در 29 بازی، 3 گل برای این تیم به ثمر رساند.

برای فصل 2018 نیز آکاهوشی پیراهن سوفانبوری را پوشید. 32 بازی در ترکیب قرار گرفت، 2819 دقیقه در زمین بود و 2 گل هم زد. سوفانبوری در پایان فصل 2018 لیگ تایلند، 46 امتیاز کسب کرد و در رده دهم قرار گرفت. حالا آکاهوشی بعد از 2 فصل بازی در تایلند، به ایران آمده تا حضور در یک لیگ جدید را تجربه کند. او که در 6 لیگ مختلف بازی کرده، حالا به هفتمین کشور آمده و قرار است پیراهن فولاد را بپوشد و در خط میانی این تیم بازی کند. او یک بازیساز است با قامتی در حدود 175 سانتیمتر. بازیکنی که فولاد برای رسیدن به دروازه حریفان نیاز دارد. هافبکی باتجربه با پاس‌‌هایی فوق‌العاده و طلایی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: