کد خبر: ۸۰۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۴
تدبیر اوپک جواب داد؛
با توجه به کاهش تولید نفت توسط اعضای اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت در بازار جهانی با مشکل مواجه شده‌ است.
افزایش قیمت نفت همزمان با تعطیلی پالایشگاه آرامکو عربستان و تحریم‌های آمریکا

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، کاهش تولید و عرضه نفت توسط کشورهای اوپک و اعضای غیراوپک و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا باعث افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در سال ۲۰۱۹ شده است.

اوپک به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه عرضه با برخی از تولیدکنندگان نفت مانند روسیه توافق کردند که تولید نفت را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در همین حال ایالات متحده به دلیل مقابله با رشد بی‌رویه قیمت‌ها، عرضه نفت خود را بالا برده‌ است.

تولید نفت در سکوهای نفتی ایالات متحده به ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۲ میلیون بشکه افزایش داشته است.

این منجر به افزایش شدید ذخایر نفتی ایالات متحده شده است. در حال حاضر ذخایر نفت خام ایالات متحده به ۴۴۸.۵ میلیون بشکه افزایش یافته‌ است.

به نقل از اس اند پی گلوبال، قیمت نفت وست تگزاس ایالات متحده در حال حاضر به ۵۷. ۳ دلار در هر بشکه رسیده‌ است. این در حالی است که عربستان سعودی اعلام کرده‌ که پالایشگاه آرامکو که ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز را دارد به طور موقت تعطیل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: