کد خبر: ۸۰۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۲
مشاجره نمایندگان موافق و مخالف استیضاح روحانی در صحن مجلس حاشیه‌ساز شد.
کواکبیان: رشیدتر از آن هستیم که استیضاح رئیس‌جمهور را امضاء کنیم/ ذوالنور: به طرح استیضاح روحانی افتخار می‌کنم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر مصطفی کواکبیان  در تذکری گفت: برخی ها برای استیضاح رییس جمهور امضا جمع کرده اند، گفته اند که برخی اصلاح طلبان آن را امضا کرده اند، من می خواهم تکذیب کنم، هیچ اصلاح طلبی در مجلس موافق استیضاح رییس جمهور نیست.

وی ادامه داد: ما بسیار رشیدتر از آن هستیم که استیضاح را امضا کنیم.

پس از صحبت های کواکبیان مجتبی ذالنوری خواهان تذکری نسبت به سخنان وی شد، علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت، گفت: صحبت های آقای کواکبیان توهین به شما نیست، اثبات شی نفی ما ادا نمی‌کند.

وی افزود: کواکبیان می‌گوید ما رشیدیم، دلیلی بر این نیست که شما رشید نباشید اگر شما اجازه بدهید ما بگذریم.

در این راستا حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در تذکری در مورد صحبت‌های کواکبیان گفت: قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس به نمایندگان حق داده که رییس جمهور را با ذکر دلایل استیضاح کنند.

وی افزود: تعدادی از همکاران به تشخیص رسیدند با توجه به وضعیت و مشکلات موجود،که هر جا می روید جوابی برای سفره خالی مردم، فساد، آسیب های اجتماعی، بیکاری و قاچاق این طرح استیضاح را امضا کنند.

وی گفت: مردم از ما جواب می خواهند که ما جواب نداریم، قانون می گوید در این مواقع می توانیم سوال یا استیضاح کنیم.

ذوالنوری اظهار داشت: جمله کواکبیان این بود که "کسانی گفته اند تعدادی از اصلاح طلبان موافق استیضاح رییس جمهور هستند، هیچ اصلاح طلبی در استیضاح رییس جمهور شرکت نمی کند و ما رشیدتر از آنیم که این کار را کنیم"یعنی کسانی که امضا کردند، غیر رشید هستند؟ این توهین آمیز و کنایه آمیز است.

وی تصریح کرد: این که کار ما عاقلانه یا غیرعاقلانه است مردم قضاوت می کنند و قانون این حق را به ما داده است، وانگهی آیا آقای کواکبیان سخنگوی اصلاح طلبان است؟ مگر خبر دارد که چند اصلاح طلب با من صحبت کردند و به من چه گفتند؟

وی گفت: واقعا ایشان تسلط دارد، لوح محفوظ خدمتشان است؟  همه مطالب را می داند؟، اشکالی ندارد ما می‌گوییم کسانی که از دولت حمایت کرده اند، هنوز پای دولت هستند خدا خیرشان بدهد، کمک کنند ولی باید پاسخگو باشند

ذوالنوری اظهار داشت: چرا کواکبیان به ما که این طرح استیضاح را تدوین کردیم یا به اصلاح طلبانی که غیر مستقیم این موضوع را دنبال کرده اند، توهین کرده است.

وی تصریح کرد: من که استیضاح رییس‌جمهور را انجام دادم افتخار می‌کنم، مجلس باید پاسخگو باشد، مردم چگونه دادشان را بگویند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: