کد خبر: ۸۰۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: ۲۰۰
رئیس جمهور آمریکا تحولات در ونزوئلا را یک روز جدید برای آمریکای لاتین دانست و گفت: سوسیالیسم در حال مرگ است و آزادی و دمکراسی دوباره متولد می شوند. ترامپ اضافه کرد: به کسانی که سعی در تحمیل سوسیالیسم در آمریکا دارند می گویم که آمریکا هرگز یک کشور سوسیالیست نخواهد شد.
ترامپ: سوسیالیسم در حال مرگ است؛ هم در ونزوئلا، هم در نیکاراگوئه و کوبا / مادورو عروسک خیمه شب بازی کوباست؛ او ترجیح می دهد مردمش را گرسنه ببیند / اگر ارتش به حمایت از مادورو ادامه دهد، هیچ راه فراری پیدا نخواهد کرد / آمریکا هرگز یک کشور سوسیالیست نخواهد شد

رئیس جمهور آمریکا تحولات در ونزوئلا را یک روز جدید برای آمریکای لاتین دانست و گفت: سوسیالیسم در حال مرگ است و آزادی و دمکراسی دوباره متولد می شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، دونالد ترامپ عصر دوشنبه در دانشگاه بین المللی فلوریدا در میامی و در جمع آمریکایی های ونزوئلایی تبار افزود: مردم ونزوئلا در آستانه تاریخ ایستاده اند و آماده اند کشور و آینده خود را به دست گیرند.

وی ادامه داد: سال های حکومت سوسیالیستی، ونزوئلا را به سمت دروازه ویرانی برد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه زمان افول سوسیالیسم در نیمکره ما فرا رسیده است، گفت: این مساله نه فقط در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا نیز وجود دارد.

ترامپ دولت مادورو را به خاطر آنچه که او مسدود کردن ارسال کمک های امدادی به مردم ونزوئلا از کلمبیا نامید، تقبیح کرد و افزود: مادورو ترجیح می دهد مردمش را گرسنه ببیند تا به آنها کمک کند.

رئیس جمهوری آمریکا، مادورو را یک وطن پرست ونزوئلایی ندانست و گفت: او تنها عروسک خیمه شب بازی کوبا است.

ترامپ از ارتش ونزوئلا هم خواست از دستور مادورو برای جلوگیری از ورود کمک های اولیه به آن کشور اطاعت نکنند و هشدار داد: ارتش ونزوئلا برای نجات مردم کشور خود کمک کند. اگر آنها همچنان به حمایت از رژیم مادورو ادامه دهند، هیچ بندر امن و راه فراری را پیدا نخواهند کرد.

وی خطاب به ارتش ونزوئلا اظهار کرد: در صورت تداوم این حمایت، همه چیز را از دست خواهید داد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما خواستار انتقال مسالمت آمیز دولت هستیم اما همه گزینه ها باز است.

ترامپ با تقبیح سوسیالیسم و اشاره به وعده ها و شعارهای آن، بار دیگر سوسیالیسم را تقبیح کرد و افزود: سوسیالیسم برای عدالت یا برابری نیست، بلکه برای 'قدرت طبقه حاکم' و گرفتن قدرت بیشتر است.

وی ادامه داد: روزهای سوسیالیسم و کمونیسم نه تنها در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا نیز رو به پایان است.

ترامپ با بیان اینکه ایالات متحده برای دمکراسی در ونزوئلا ایستاده است، همبستگی خود را با آنچه که مردم رنج کشیده کوبا و نیکاراگوئه نامید، اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: به کسانی که سعی در تحمیل سوسیالیسم در آمریکا دارند می گویم که آمریکا هرگز یک کشور سوسیالیست نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: